Із 14 січня "Укрферрі" запустила поромне сполучення Варна (Болгарія) - Батумі (Грузія).

Пором Vilnius, який може приймати на борт 50 універсальних залізничних вагонів і 50 великовантажних автомобілів ТIR одночасно, здійснив рейс з Варни до Батумі і назад. 21 січня судно під прапором Панами має знову вирушити до берегів Грузії, повідомляє ЦТС із посиланням на "Укрферрі". Планується, що воно буде виконувати щотижневі регулярні рейси.

До першого рейсу болгарські ЗМІ встигли написати, що пором української компанії, "яка тихо врятувала свої судна від війни в країні", може нібито створити загрозу для Варненського поромного комплексу.

"Багато років тому порому не дозволили зайти в термінал з технічних причин, оскільки його ширина перевищувала допустиму. Однак зараз Vilnius незрозумілим чином опинився у Варні, і маневр зі швартування в терміналі ставить під загрозу інфраструктуру", - так звучать побоювання болгарських журналістів.

Повідомлялося, зокрема, про те, що паром Vilnius знаходився на Варненському судноремонтно-суднобудівельному заводі. Втім, болгарський морський агент Vart BG запевнив згодом, що судно пройшло всі можливі перевірки, і технічних проблем з його обслуговуванням на Варненському поромному комплексі немає.

Відзначимо, що інтерес до перевезень між Варною та Грузією виявила не лише українська компанія. Так, у грудні болгарські медіа повідомили, що пором AIA вдруге перевіз залізничні цистерни та вагони з Варненського поромного комплексу до Поті. AIA курсує між румунським чорноморським портом Констанца та Грузією, але судноплавна компанія E60 Shipping Line оголосила про наміри запустити поромне сполучення Варна-Поті-Варна на регулярній основі.

Відповідно до повідомлень у болгарських ЗМІ, AIA - це пором "Варна", який раніше працював на лінії Варна-Кавказ. Повідомлялося, що судноплавна компанія Varnaferry (власності BRP і BMF), яка експлуатувала його, перебуває на стадії ліквідації, причиною якої стала втрата вантажопотоків. І пором продали грузинській компанії, яка змінила його назву і здійснює рейси між Поті та Констанцою.

При чому цей пором вже неодноразово здійснював рейси і до Грузії, зокрема - у 2014 році, коли "Варна" доставила вантажівки до Поті, бо болгарські автоперевізники зіткнулися з проблемами на болгарсько-турецькому кордоні, що змусило їх шукати альтернативу.

Відомо також, що "Укрферрі" вже після початку повномасштабного вторгнення росії до України намагалася налагодити спільний сервіс з болгарським оператором Rо-Rо, що сполучає порт Бургас з Поті. І навіть здійснила рейс між Поті та Констанцою, але так і не втрималася на цьому маршруті.

Нагадаємо, що влітку цього року "Укрферрі" після довгої перерви планувала відновити поромне сполучення на маршруті Чорноморськ-Батумі. Проте очікуване відновлення так і не відбулося.

При чому вантажовідправники, до яких звернувся ЦТС, виявляли інтерес до відновлення цього маршруту. У той же час, експерти звертали увагу на те, що собівартість сервісу зростає порівняно з довоєнним періодом, зокрема, через збільшення ставок страхових премій.