Литовська залізнична компанія Lietuvas Gelezinkеliai завершує 2024 рік з оновленням парку поїздів та вагонів, успішною диверсифікацією та експансією на Захід, а також найзначнішим у країнах Балтії прогресом у будівництві Rail Baltica та виплатою дивідендів державі у розмірі 13 млн євро.
Як пише ЦТС з посиланням на інформацію підприємства, LTG Cargo - транспортно-експедиторська донька компанії LTG Group - інвестувала в оновлення свого парку, який налічує понад 6 тис. вагонів. Влітку LTG Cargo придбала 500 вагонів-зерновозів, які дозволять перевезти додатково 1,2 млн т зерна.
Наприкінці року куплено ще 200 напіввагонів для перевезення щебеню та насипних матеріалів, які транспортують додатково 700 тис. т вантажу. Очікується, що попит на перевезення щебеню зростатиме у зв'язку з будівництвом великих інфраструктурних проектів Via Baltica та Rail Baltica та збільшенням інвестицій у Програму утримання та розвитку доріг.
Черговий етап розвитку залізничних вантажних перевезень також ознаменований підписанням контракту на виробництво 17 електровозів. Електрифікація залізниці Вільнюс-Клайпеда, через яку проходить половина вантажних перевезень Литви, дозволить перевозити залізничні вантажі на цій ділянці без викидів CO2.
З 1 січня 2025 року LTG Cargo відмовляється від парку вагонів, що використовуються на колії 1520 мм. Його замінить приватний парк, що складається із 6 тис. вагонів LTG Cargo.
Цього року LTG Cargo вперше перевезла із Чехії до Каунасу 200 нових автомобілів Škoda для балтійського ринку. Також з Австрії до Литви транспортували понад 600 т залізничного полотна, яке використовуватиме компанія LTG Infra для технічного обслуговування та ремонту залізниць.
У 2025 році розпочнуться будівельні роботи зі зведення надбудови дороги в рамках проекту Rail Baltica, тому до Литви доставлять 86,2 тис. т щебеню, 30 тис. залізобетонних шпал та 42 кілометри рейок. Шпали виготовлені спеціально для високошвидкісних залізниць і мають витримувати осьове навантаження до 25 тонн - одне з найвищих у Європі. Цього року будівництво Rail Baltica завершено на ділянці завдовжки 29,2 км, а вже наступного року роботи вестимуться на ділянці завдовжки 114 км.
Дочірня компанія LTG Link цього року завершила етап проектування поїздів та розпочала виробництво 9 електричних та 6 акумуляторних поїздів. Перші нові поїзди планується протестувати у Литві наступного року.
Крім того, з метою посилення ролі LTG Group у Європі рада директорів LTG Group ухвалила рішення про створення представництва у Брюсселі.
Про стійкий розвиток групи свідчить і успішне впровадження електрифікації залізниць, що досягла 70%. У рамках проекту наступного року частка електрифікованих залізниць у загальній інфраструктурі збільшиться із нинішніх 8 до 28%, що дозволить знизити забруднення повітря.