Російські авіакомпанії можуть закрити з 1 січня 2025 року сотні внутрішніх рейсів через відсутність субсидій від держави. 

Про це пише ЦТС з посиланням на Комерсант.

За словами джерел в галузі, Мінтранс рф і "Росавіація" не можуть погодити з Мінфіном умови надання авіаперевізникам 19 млрд рублів на здійснення рейсів в обхід Москви, а також польоти між центральною частиною рф, Далеким Сходом та Калінінградом. 

Також затримується погодження субсидій на маршрути на Далекому Сході.

Згідно з чинними нормами, заявки на отримання субсидій мають подаватися не пізніше 1 жовтня, а їх розгляд триває місяць. Зазвичай "Росавіація" розподіляла кошти до 1 грудня. До цієї дати перевізники вже складали розклад польотів з 1 січня і відкривали продаж квитків на рейси, що субсидуються.

Однак, через ситуацію, що склалася, в ряді регіонів квитки на окремі напрямки з нового року все ще не надійшли в продаж.

У разі відсутності субсидій авіакомпанії або відмовляться від рейсів, або будуть змушені продавати квитки за комерційною вартістю. Проте найімовірнішим варіантом вважають закриття маршрутів із низькою рентабельністю.

Нагадаємо, ЦТС писав, що три десятки дрібних і середніх російських авіакомпаній, які забезпечують понад чверть (26%) пасажирських перевезень усередині країни, можуть збанкрутувати у 2025 році. Різке погіршення фінансового стану та відкликання сертифікатів експлуатантів загрожує авіаперевізникам через накопичені борги за лізинг іноземних літаків.

Після введення санкцій у 2022 році багато хто з них перестав перераховувати лізингові платежі. 2025-го уряд дозволив списати борги за ними, проте на ці суми буде нараховано податок на прибуток у розмірі 25%. Таке фінансове навантаження може змусити їх закритися. 

Викупити лізингові літаки за кошти Фонду національного добробуту змогли тільки великі авіакомпанії - "Аерофлот", "Уральські авіалінії" і S7 Airlines. У першому кварталі 2024 року кількість викуплених повітряних суден досягла 165 із 400.