Спільне підприємство країн Балтії з будівництва швидкісної магістралі Rail Balticа - АТ RB Rail - оголосило про підписання нових договорів з європейським фондом Connecting Europe Facility (CEF) на суму 1,4 млрд євро, пише ЦТС.

У тому числі 1,16 млрд євро виділить CEF, а 231 млн євро складе співфінансування країн Балтії.

Загалом у рамках цього етапу на будівельні роботи в Естонії отримають 440 млн євро, у Латвії - 397 млн євро, у Литві - 529 млн євро. Зазначається, що це найбільше фінансування Євросоюзу, виділене у поточному фінансовому періоді.

У Латвії вже планують розпочинати будівництво основної траси. В Естонії роботи йдуть повним ходом - 65 км естонського ділянки основного маршруту законтрактовані і вже будуються.

Наразі Естонія отримала фінансування на будівництво близько 58 км траси - 352 млн євро від CEF та 88 млн євро із національного співфінансування, що загалом становить 440 млн євро. Прем'єр - міністр Естонії Крістен Міхал минулого тижня зазначив, що в Естонії роботи ведуться на третини маршруту.

У Латвії головним пріоритетом нині є будівництво магістралі від Миси до латвійсько-литовського кордону. Отримано кошти на прокладання траси у 27 км. Також виділено кошти на будівельний нагляд та зведення високовольтної точки підключення в Єцаві, а також пункту технічного обслуговування інфраструктури у Скулті, який буде базою будівельної логістики для робіт на латвійській магістралі у напрямку Естонії.

Також передбачені кошти на продаж нерухомості на ділянці Скулті та на перенесення газопроводу на ділянці Вангажі-Міса. Латвія отримала 337,6 млн євро від CEF і 59,5 млн євро у вигляді державного співфінансування, всього 397 млн євро.

Роботи в центрі Риги та в аеропорту також вирішено продовжувати в рамках наявного раніше виділеного фінансування. На цих ділянках великий ризик нестачі грошей, проте, організатори в Латвії вважають, що потім зможуть залучити додаткові інвестиції.

У Литві фінансування направлять на роботи з будівництва насипу на ділянках Рамигала-Берчюнай та Берчюнай-Йонишкеліс на литовсько-латвійському кордоні, включаючи високовольтні точки підключення на трансформаторних підстанціях Rail Baltica у Паневежисі, Ішораї та Людвінаві, а також Для діяльності Rail Baltica у Литві також виділено фінансування на роботи з будівництва 114-км ділянки Каунас - кордон Литви та Латвії.

Литва отримала близько 450 млн євро із CEF та 79 млн євро із національного бюджету, що загалом становить 529 млн євро.

Згідно з останніми оцінками, загальна вартість залізничної магістралі в країнах Балтії завдовжки 870 км може становити 23,8 млрд євро. У 2017 році витрати на реалізацію проекту оцінювалися в 5,8 млрд євро.

Наразі необхідна сума лише в одній Латвії сягає вже 9 млрд євро. Тим часом, терміни здачі будівництва в експлуатацію перенесені з 2025 на 2030 роки. Зведення вузькоколійної траси, що сполучає Польщу та країни Балтії, затягується і у зв'язку з нерівномірним надходженням коштів, і з повільними темпами будівництва, і складнощами при проектуванні окремих ділянок.