У Великій Британії вперше випробовують жорстке палубне вітрило FastRig на судні Pacific Grebe. Висувне вітрило схоже на крило літака й на 100% виготовлене з матеріалів, що підлягають переробці.
Про це пише ЦТС з посиланням на Kurier kolejowy.
Судно Pacific Grebe призначене для транспортування відпрацьованого ядерного палива. Воно побудоване в 2010 році та є одним з трьох спеціально розроблених для перевезення такого палива. Судно вже покинуло свій рідний порт Барроу-ін-Фернесс.
Pacific Grebe довжиною 104 метри має чотири спеціально розроблені, захищені від радіації резервуари, які можуть вмістити загалом двадцять паливних елементів, покритих касетами.
Судно обслуговується Nuclear Transport Solutions (NTS), урядовим органом, відповідальним за управління ядерною "спадщиною" Великої Британії. Pacific Grebe може подолати до 10 000 миль за один рейс - наприклад, з Японії до найбільшого розташованого на узбережжі Ірландського моря ядерного комплексу Селлафілд. Воно перевозить високоактивні відходи та відпрацьоване паливо іноді зі швидкістю 14 вузлів, або майже 25 кілометрів на годину.
Жорстке вітрило зможе зменшити витрату палива такого судна до третини. Ця розумна автономна система проста у використанні, займає мало місця на борту й здатна прискорити екологічну трансформацію судноплавства.
Нагадаємо, раніше ЦТС вже писав про те, що перший у світі балкер для перевезення вугілля, оснащений системою жорстких вітрил Wind Challenger, що належить та експлуатується Mitsui O.S.K. Lines (MOL), виконав сім рейсів з Австралії, Індонезії та Північної Америки до Японії. Модернізацію Shofu Maru для підвищення паливної ефективності та екологічності було завершено у жовтні 2022 року, протягом 18 місяців після цього MOL проводила виміри під час рейсів судна.
Судновласник заявляє, що використання вітряного двигуна дозволяє скоротити щоденну витрату суднового палива до 17%. У середньому за рейс економія становить від 5 до 8%.