Єврокомісія виділила польській державній компанії Central Communication Port (CPK), що управляє проектом створення однойменного транспортного вузла біля аеропорту Баранув, що будується поблизу Варшави і мережі високошвидкісних залізниць, 162 млн злотих (37,74 млн євро) на проектування ділянки Серадз-Познань протяжністю 155 км, що є ключовим елементом Y‑подібної високошвидкісної магістралі Варшава-Лодзь-Познань/Вроцлав.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Ділянка також є важливою ланкою трансєвропейської транспортної мережі TEN-T.

Проектування планується завершити у лютому 2027 року.

Кошти виділені з фонду Connecting Europe Facility (CEF) за договором, підписаним CPK з Європейським виконавчим агентством з клімату, інфраструктури та навколишнього середовища (CINEA), та становлять 85% загальної вартості проекту ділянки Серадз-Познань, що дорівнює 191 млн злотих.

ВШМ сумарною протяжністю 480 км будуватиметься поетапно. Першу ділянку, яка з'єднає Варшаву з центральним пересадним вузлом CPK та Лодзью, планується ввести в експлуатацію у 2032 році - до відкриття нового аеропорту.

Контракти на проектування лінії Варшава-Лодзь завдовжки 140 км компанія CPK підписала наприкінці 2022 року. Завершення робіт на Y‑подібній магістралі очікується у 2035 році.

Проект CPK реалізується в руслі ініціативи "Польща за 100 хв", що передбачає час від столиці до великих міст у межах 100 хвилин. Інфраструктура магістралі розрахована на рух поїздів зі швидкістю до 320 км/год.