Російський тіньовий флот транспортує нафту через Фінську затоку на танкерах, непридатних для виходу в море, йдеться у розслідуванні Yle.

Про це пише ЦТС з посиланням на Ліга Бізнес.

Згідно з інформацією розслідування, з січня по травень 2024 року через Фінську затоку пройшло близько 600 танкерів з російською нафтою. Майже половина з них, 283, належали до тіньового флоту. Багато з них за цей період кілька разів відвідували російські нафтові порти.

Розслідування також показує, що навесні нафтовий танкер з чорного списку проходив через Фінську затоку що два тижні.

Якщо судно потрапляє до чорного списку, це означає, що воно є у такому поганому стані або має такі серйозні недоліки, що йому заборонено експлуатуватися, пояснює видання.

"Це лякає. Це судна, які повинні стояти в гавані, поки їх не відремонтують або не відправлять на брухт", - зазначив викладач навігації в морській школі Aboa Mare Магнус Вінберг.

Вписати судно до чорного списку може незалежна організація морської інспекції Paris Mou. 

Окрім того, що багато нафтових танкерів мають неякісну страховку, вони також можуть бути старими. Майже 7 з 10 нафтових танкерів, що курсують Фінською затокою, мають вік 15 років і більше.

Чіткого обмеження терміну експлуатації нафтових танкерів не існує, але експерти, з якими поспілкувалося Yle, стверджують, що після 15 років ризик виникнення технічних проблем зростає.

Зупинити рух танкерів, які забирають російську нафту в російських нафтових гаванях Усть-Луга і Приморськ у дальньому кінці Фінської затоки, складно.

"Рух відбувається в міжнародних водах, і прибережна держава не може втручатися", - пояснив заступник командира Секції морського нагляду Фінської затоки Мікко Хірві.

Втрутитися може лише держава прапора або держава порту, якщо судно заходить у гавань. Нафтові танкери, що перевозять російську нафту, уникають портів Балтійського моря.