Польська PESA та шведські компанії VÄTE Rail та Hankavik на виставці InnoTrans 2024 у Берліні підписали угоду про наміри щодо введення в експлуатацію у Швеції наприкінці 2027 - на початку 2028 року маневрових локомотивів на водневому паливі.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Компанії також мають намір співпрацювати щодо спорудження інфраструктури для заправки водневим паливом та створення установок виробництва водню з екологічно чистих джерел енергії.
VÄTE Rail нещодавно уклала контракт із одним із світових виробників сталеливарної продукції на виконання маневрових робіт без шкідливих викидів в атмосферу, що й має забезпечити локомотив на водневих паливних елементах від PESA.
Третій учасник угоди, компанія Hankavik, взяла на себе організацію створення пулу локомотивів для VÄTE Rail.
Представники Hankavik розпочали переговори з компанією PESA, що має стати початком для подальшого просування польських локомотивів на шведський ринок.
Локомотив SM42‑6Dn, створений у результаті співробітництва PESA із залізницями Польщі (PKP) та компанією PKN Orlen, став першим на європейському ринку локомотивом на водневому паливі, що отримав дозвіл на експлуатацію.
Він має чотири асинхронні тягові двигуни загальною потужністю 720 кВт, а також два модулі водневих паливних елементів потужністю по 85 кВт.
Спроектовано локомотив для виконання маневрових робіт на під'їзних коліях та термінальній інфраструктурі.
В даний час PESA розпочала розробку нового маневрового локомотива 2H, який на додаток до водневих паливних елементів може отримувати живлення від контактної мережі. Прототип даного локомотива планується виготовити наприкінці 2026 - на початку 2027 року.