Відкриття іспанського ринку високошвидкісних залізничних перевезень для конкуренції спричинило значне зростання обсягу перевезень на високошвидкісних магістралях країни - до 32,4 млн осіб у 2023 році, що на 37% більше, ніж роком раніше. Ці дані наведено у звіті Національної комісії з ринків та конкуренції (CNMC), опублікованому наприкінці липня 2024 року, пише ЦТС.

У коридорі Мадрид-Барселона обсяг перевезень досяг 14 млн пасажирів (+34,6 %), Мадрид- Валенсія - понад 5 млн (+73,5 %).

У 2023 році було відкрито для конкуренції високошвидкісні лінії Мадрид-Малага і Мадрид-Севілья (на кожній обсяг перевезень становив майже 4 млн пасажирів). Крім високошвидкісні лінії Мадрид-Малага, ринкова частка перевезень високошвидкісними поїздами проти повітряним транспортом збільшилася до 85%.

Ринок залізничних пасажирських перевезень в Іспанії був відкритий для конкуренції в грудні 2020 року. Після цього в країну прийшли два незалежні оператори перевезень високошвидкісними поїздами - OUIGO (належить Національному товариству залізниць Франції, SNCF) та Iryo (в числі її засновників - італійський національний оператор ).

В результаті ринкова частка іспанського національного оператора Renfe знизилася до 55% на напрямках Мадрид Барселона і Мадрид Валенсія. На інших високошвидкісних маршрутах частка Renfe становить 75- 89%.

Пасажирські оператори зобов'язані виплачувати Adif - оператору залізничної інфраструктури частку від продажу квитків на поїзди. У 2023 році вона збільшилася з 37 до 57% у напрямку Мадрид-Барселона і з 25 до 35% у напрямку Мадрид-Валенсія. Доходи Adif за рахунок плати пасажирських та вантажних операторів за доступ до інфраструктури зросли на 15% у 2023 році порівняно з 2022 роком.

Сумарний обсяг залізничних пасажирських перевезень в Іспанії становив у 2023 році 534 млн осіб (+21%) та перевищив на 5% передпандемійний рівень. Більшість пасажирів (83%) перевезено в системі приміських сполучень Cercanías.

Обсяг вантажних перевезень на залізницях країни впав на 10%, при цьому ринкова частка національного оператора Renfe Mercancías вперше опустилася нижче за 50% і склала 46,4%.