В 2017 році стало відомо, що Україна в особі Державного підприємства "Чорноморське морське пароплавство" (Бласко) володіє 38% корпоративних прав у порту "Лотос" (Хошимін, В’єтнам).

Як пише ЦТС, станом на 2019 рік тодішнє керівництво Міністерства інфраструктури України розглядало можливість розвитку порту за українською участю. В той же період від в’єтнамської сторони після перемовин вдалося отримати дивіденди у розмірі 250 тис. дол. за 2012-2016 рр. та 140 тис. дол. - за 2017 р.

ЦТС поцікавився у Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури, чи продовжує Україна отримувати дивіденди від цього активу; чи відбуваються наразі контакти між Міністерством і в’єтнамською стороною щодо збереження контролю України над даним активом; які подальші плани щодо розвитку порту.

В отриманій відповіді на інформаційний запит в профільному міністерстві проінформували, що, відповідно до розпорядження Кабінету міністрів від 10 січня 2023 року, ЄМК Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство" було передано із сфери управління даного міністерства до сфери управління Фонду державного майна України. Зазначено, що наразі органом управління Державної судноплавної компанії "Чорноморське морське пароплавство", через яку Україна володіє (або ж володіла. - ЦТС) часткою порту "Лотос", є Фонд державного майна України.

Отже, оскільки МІУ більше не має стосунку до даного активу, то можна припустити, що в подальші плани держави не входить участь у розвитку згаданого порту.

ЦТС направив запит до Фонду держмайна щодо поточної ситуації з даним активом і стосовно подальших планів відносно нього. Щойно відповідь ФДМУ буде отримана, позиція Фонду буде оприлюднена.

Також раніше редакція звернулася з відповідними запитаннями до адміністрації в’єтнамського порту, але наразі відповідь отримана не була. Разом з тим, на офіційному сайті порту ДП "ЧМП Бласко" вказане як один з учасників спільного підприємства. 

Варто зауважити, що керівник росії Путін під час свого нещодавнього візиту до В’єтнаму приділив суттєву увагу розвитку співпрації рф з цією країною у морській галузі. Зокрема, обговорювався подальший розвиток морського коридору між Владивостоком і Хошиміном.