На литовській суднобудівній верфі Western Baltija Shipbuilding (WBS, входить до холдингу BLRT Grupp) відбулася офіційна церемонія закладки кіля першого в країні судна-нафтосборщика, що працює на водневому паливі та електричних акумуляторах.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію адміністрації порту Клайпеди, яка є замовником.
Згідно з чинними правилами, всі судна, що входять до порту Клайпеда, зобов'язані утилізувати суднові відходи на приймальному пункті. Ці послуги надає адміністрація порту.
Для підвищення екологічності роботи портового флоту було ухвалено рішення замовити таке екологічне судно.
Контракт отримали естонська компанія Baltic Workboats та литовська верф Western Baltija Shipbuilding за угодою про спільні роботи.
Загальна вартість проекту - 12 млн євро.
Суднобудівний завод WBS у порту Клайпеда побудує корпус, надбудову та рульову рубку судна, виконає встановлення вантажних систем та інші роботи. Естонська Baltic Workboats буде відповідати за встановлення основного та допоміжного обладнання, за тестування та схвалення всіх суднових систем. Ця ж верфь виконає встановлення системи водневих паливних елементів.
Судно портового флоту спроектовано для збору та утилізації нафтовмісних лляльних вод, стічних вод та інших суднових відходів. Воно буде обладнане резервуарами для збирання відходів та встановленням очищення нафтовмісних лляльних вод, які будуть передаватися разом зі стічними водами на берегову станцію очищення муніципальних стічних вод.
За проектом довжина судна становить 42 м, ширина - 10 м, місткість - 400 куб. м рідких відходів. Силова установка включає два електродвигуни, що працюють від акумуляторів ємністю 2000 кВт/год, та систему водневих паливних елементів. Залежно від інтенсивності робіт, судно зможе виконувати портові операції до 36 годин на одній підзарядці.
За планами, судно розпочне надання екологічних послуг в акваторії порту Клайпеда наприкінці 2025 року.