За чотири місяці 2024 року морські порти країни-агресора обробили 288,4 млн тонн вантажів, що на 12,8 млн тонн або на 4,3% менше, ніж у січні-квітні 2023 року.

Як пише ЦТС, про це повідомляє Комерсант з посиланням на джерела в російській портовій галузі.

Зазначається, що найбільш серйозні втрати вантажообігу спостерігалися в Азово-Чорноморському басейні, де обробка вантажів рік до року скоротилася майже на 7 млн т - в основному, за рахунок вугілля.

Загалом, в усіх портах країни-агресора за січень-квітень поточного року перевалка наливних вантажів скоротилася на 5,1%, сухих - на 3,4%.

Найпомітніше в тоннажі впала перевалка кам'яного вугілля - на 15%, або на 10,5 млн т, до 59,5 млн т. Основні втрати припали на порт Тамань, де в умовах цінових суперечок вугільників з ОТЕКО перевалка знизилася на 5,7 млн ​​т.

Перевалка нафтопродуктів скоротилася на 18,5%, до 37,8 млн т. Основне зниження припало на Балтійський і Азово-Чорноморський басейни - мінус 5,7 млн т і 3,3 млн т відповідно.

Аналітики Kpler пояснюють падіння перевалки та експорту нафтопродуктів з рф зниженням нафтопереробки через ремонти НПЗ, у тому числі позапланових через удари українських безпілотників, а також дією з березня заборони на експорт бензину з росії.

Вантажообіг металопродукції в російських портах, за вирахуванням вантажів у контейнерах, за перші чотири місяці 2024 року також зменшився. Так, перевалка металобрухту у січні-квітні скоротилася на 6,9%, чорних металів - на 9%, кольорових металів - на 23,6% рік до року.

Разом з тим, зросла перевалка добрив, зерна та вантажів у контейнерах. По цим же вантажам фіксується і збільшення залізничних перевезень. Найбільший приріст показала перевалка добрив, яка у січні-квітні зросла на 32,3%, до 13,9 млн т.

Щодо зерна, то, як повідомлялося раніше, РЖД за 4 місяці 2024 року перевезла 5,1 млн т зернових вантажів у напрямку портів.

Нагадаємо, що за підсумками січня-березня 2024 року обсяги перевалки вантажів в морських портах росії складали 214,3 млн т, що було на 3,3% менше аналогічного періоду 2023 року. При цьому експортні вантажі за перші три місяці 2024 року в портах країни-агресора склали 167,9 млн т, продемонструвавши збільшення на 3,4%.

Щодо портів країни-агресора на Азовському і Чорному морях, то в першому кварталі поточного року їхні оператори перевалили 70,6 млн т вантажів, що було на 4,2% менше, ніж у січні-березні 2023 року.