В Грузії завершено реконструкцію 183‑кілометрової ділянки Ахалкалаки-Тбілісі залізниці Баку-Тбілісі-Карс (БТК) загальною протяжністю 826 км, повідомив голова залізниць Азербайджану Ровшан Рустамов, пише ЦТС.
Лінія є одним із ключових елементів Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ).
Роботи виконувались з метою збільшення транзитного потенціалу БТК та конкурентоспроможності ТМТМ загалом.
План модернізації БТК, введеної в експлуатацію у 2017 році, було підготовлено наприкінці 2022 року та профінансовано азербайджанською стороною шляхом виділення двох кредитів на загальну суму 775 млн доларів.
Ділянка БТК у Грузії проходить гірською місцевістю і досягає позначки 2400 м над рівнем моря. При цьому в зимовий період поряд зі снігопадами температура повітря може опускатися до -30 °С.
У ході робіт укладено 61 км залізничного полотна, 172 км високовольтного та 338 км оптоволоконного кабелю, змонтовано 98 км контактної мережі.
Модернізація лінії дозволить збільшити провізну здатність у п'ять разів до 6,5 млн тонн на рік.
Крім того, з метою нарощування потужності ТМТМ в Ахалкалакі (Грузія), неподалік кордону з Туреччиною, на площі 110 га створено новий логістичний центр.
У Тбілісі буде збудовано сухий порт з митно-складським господарством площею 12,3 тис. м² та переробною здатністю до 200 тис. TEU на рік, першу чергу якого планується ввести в дію до кінця 2024 році.
Проект реалізується спільно компаніями ADP (ОАЕ) та грузинської Tbilisi Drama Port.
За 4 місяці 2024 року по ТМТМ 34 маршрутними поїздами перевезено 6319 TEU, у тому числі 4020 TEU з транзитними вантажами. Після перетину китайсько-казахстанського кордону транзитні потяги досягають чорноморських портів Грузії в середньому за 10 днів.