Морські порти Польщі за підсумками 2023 року скоротили перевалку залізної руди та брухту на 18,5% у порівнянні з 2022 роком - до 2,49 млн т.

Про це пише ЦТС з посиланням на ГМК Центр.

Перевалка вугілля та коксу за рік становила 19,9 млн т, що на 11,3% менше порівняно з 2022 роком.

Загальний обсяг перевалки вантажів за 2023 рік у портах Польщі становив 135,95 млн т, що на 14,3% більше порівняно з 2022 роком, зокрема: порт Гданськ - 79,63 млн т (+26,1% р./р.); Гдиня - 25,53 млн т (+10,6% р./р.); Щецин - 11,82 млн т (+5,4% р./р.); Свіноуйсьце - 17,76 млн т (-11,2% р./р.); Полиці - 766,4 тис. т (-36,8% р./р.).

Обробка наливних вантажів становила 53,1 млн т (+36,7% р./р.), насипних - 41,9 млн т (+0,5% р./р.), контейнерів - 26,85 млн т (+18% р./р.), ро-ро - 8,7 млн т (-10,1% р./р.), інших генеральних вантажів - 5,4 млн т (-10,2% р./р.).

З початку повномасштабного вторгнення в Україну польськими портами активно користуються українські експортери, зокрема гірничо-металургійна галузь. При цьому, польські портовики не охоче перевалюють українську продукцію ГМК.

Компанії стикаються з певними проблемами при експорті через порти Польщі, зокрема це пріоритет для власних вантажів, нестача портових потужностей для перевалки (навантаження/вивантаження) українського експорту та нестача складських площ для акумулювання суднових партій.

У 2024 році, ймовірно, обсяг українських вантажів, які прямуватимуть через порти Польщі суттєво зменшиться, оскільки частина з них відвантажується портами України після початку роботи морського коридору з серпня 2023-го.