В холдингу "Метінвест" заявили, що правила мобілізації працівників не дозволяють Групі, як одному з найбільших донорів Сил оборони України, нарощувати виробництво в умовах війни.
Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-України, зокрема, про це розповів гендиректор "Метінвесту" Юрій Риженков на "Саміті експортерів" Forbes "Made in Ukraine".
"Ми прозора компанія. Усі наші співробітники зареєстровані у військкоматах і пройшли військово-лікарські комісії. Ми найбільший донор, і це не дає змоги нарощувати обсяги виробництва, яке могло б підтримувати економіку. Тому від держави нам потрібні більш прозорі правила бронювання, які б стимулювали зростання бізнесу, а не лише відтік кадрів у Сили оборони", - зазначив Риженков.
Разом з тим, голова офісу генерального директора Групи Олександр Водовіз, який брав участь у панелі "Експорт і людський капітал", зазначив, що проблема №1 для компанії - брак персоналу. Близько 8 тис. співробітників компанії, тобто кожен шостий, зараз служать в армії, а загалом через ЗСУ пройшли понад 9 тис. осіб.
"На жаль, близько 500 наших співробітників загинули, також близько 500 дістали поранення різного ступеня тяжкості. Десь близько тисячі людей повернулися, але коефіцієнт повернення людей на виробництво - менше 50%. Нам не вистачає людей, щоб запускати домни і добувати додаткову руду. Ми не можемо вийти на деяких підприємствах навіть на 50-60% довоєнних потужностей", - зауважив Водовіз.
"Ми б хотіли, щоб директорам підприємств, визнаних критичними, надали право, скажімо, 10% персоналу бронювати самостійно. А не проходити ці десять кіл пекла через Міністерство економіки, Генштаб і ще 25 органів, які все це погоджують. І тоді кожен директор підприємства міг би додатково визначати, який персонал є критичним", - запропонував Водовіз варіант вирішення проблеми.
В ході "Саміту експортерів" Юрій Риженков також повідомив, що "перші кораблі після агропродукції були саме з продукцією "Метінвесту".
"Я вдячний Силам оборони, розвідці, нашим партнерам, які зробили це можливим. І зараз це відкриває нові горизонти як для компанії, так і для країни загалом на 2024-й і майбутні роки. Але це лише початок. Потрібно працювати над логістикою, над розширенням вузьких місць. Це і "Укрзалізниця", і пошкоджені мости, і робота портів. Потужностей портів не вистачає, і там багато чого можна зробити", - зазначив топ-менеджер.
Читайте також Складне рівняння мобілізації: Як захистити країну та не позбавити транспортну галузь кадрів