Укрзалізниця "розблокувала" вагони з подовженими термінами експлуатації.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

Зазначається, що відповідний процес  розпочався після оприлюднення змін до наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 647 "Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів".

Наразі в УЗ провели аналіз парку вантажних вагонів усіх форм власності, які були відремонтовані різними типами ремонтів з продовженням строку експлуатації до набрання чинності Наказу № 647 (кінець січня 2022 року).

Після вищезгаданого аналізу Перевізник визначив вагони, у яких граничний строк експлуатації, що встановлений Наказом № 647, є меншим або таким, що дорівнює даті продовження строку служби вагонів, та провів коригування граничного строку експлуатації рухомого складу і встановив його відповідно до дати продовження, яку вказано в технічному рішенні.

Напередодні на сайті Верховної Ради України було оприлюднено зміни до наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 647 щодо  подальшого використання "подовжених" вагонів. Документ встановлює, що "терміни продовження строку експлуатації (служби) вантажних вагонів, зазначених у технічних рішеннях про продовження строків експлуатації (служби) вантажних вагонів, виданих спеціалізованими організаціями за результатами проведення комплексу діагностичних операцій вантажних вагонів до набрання чинності цим наказом, залишаються чинними".

Нагадаємо, в січні стало відомо, що Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України готує пакет змін до Наказу №647 від 30.11.2021 року "Про затвердження Порядку проведення комплексу діагностичних, ремонтних та реєстраційних операцій, спрямованих на продовження строку експлуатації вантажних вагонів".

Запропоновані ініціативи передбачають, зокрема, що вагони, які отримали свідоцтво про продовження експлуатації до набрання чинності Наказу, можуть продовжувати використовуватися та не будуть підлягати списанню за роком випуску. В ФРТУ схвалювали такі кроки, але відзначили, що такі зміни не впливають кардинально на ситуацію.

"Ці зміни ситуацію з примусовим списанням вагонів не вирішують і не вирішують тих проблем, з якими зіштовхнеться економіка України та цілі галузі у разі продовження дії Наказу. Адже до 2028 року буде ще додатково списано ~21 тис. робочого парку вантажних вагонів. А в поточній ситуації, в якій знаходиться країна, ми не маємо допустити дефіциту вагонів на ринку", - зазначив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

В свою чергу, президент Об’єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков вважає, що в поточних умовах слід відмовитися від ідеї примусового списання вагонів за віком та встановити більші максимальні терміни експлуатації рухомого складу.

Під час повномасштабної війни українські підприємства перебувають у режимі виживання і для них масове оновлення рухомого складу після списання вагонів стане непідйомним фінансовим тягарем. Зараз бізнес дуже обмежений в можливостях залучення фінансування. Тож, з боку бізнеса він озвучив компромісний варіант вирішення проблеми: "Наша позиція в тому, щоб зробити документ таким, як задумувалося відпочатку. Рішення, яке є реалістичним, - це встановлення єдиного для всіх по-справжньому граничного строку на рівні 55-60 років, а експлуатація вагона в проміжку між нормативним та граничним терміном повинна здійснюватися через проходження процедур періодичних діагностик, планових ремонтів, контролю якості цих ремонтів з боку уповноважених структур".