Транзит вантажів через Суецький канал скоротився на 42% порівняно з піковим рівнем, зафіксованим у травні 2023 року. Постачання через Панамський канал упали на 49% від рівня грудня 2021 року.
Про це пише ЦТС з посиланням на Еnkorr.
Як зазначено у доповіді Конференції ООН з торгівлі та розвитку, на маршруті через Суецький канал щотижневий транзит контейнерних суден упав на 67%. Також істотно збільшилися середні ставки фрахту для контейнерних перевезень. Зазначається, що повною мірою наслідки підвищення ставок фрахту споживачі відчують протягом року.
Автори доповіді нагадали, що після недавніх атак на судна у Червоному морі торговельний шлях через Суецький канал "було серйозно порушено".
"Ситуацію поглиблює нестабільність у Чорному морі через війну в Україні, яка призвела до зміщення торгових маршрутів нафти і зерна", - додається в доповіді.
Крім того, Панамський канал - найважливіша артерія, що з'єднує Атлантичний і Тихий океани, - зіткнувся зі зниженням рівня води, що "викликало стурбованість щодо довгострокової стійкості глобальних ланцюжків постачань, підкреслюючи крихкість світової торгової інфраструктури".
Судна "уникають Суецького й Панамського каналів і шукають альтернативні маршрути". Це призводить до збільшення відстаней перевезення вантажів, зростання торгових витрат і страхових премій.
Крім того, викиди парникових газів також зростають через необхідність долати великі відстані з більшою швидкістю. За оцінками експертів, більша витрата палива може призвести до збільшення викидів парникових газів на 70% на маршруті між Сингапуром і Роттердамом.