Оператор інфраструктури залізниць Бельгії - компанія Infrabel оприлюднила плани щодо влаштування парку сонячних батарей у провінції Льєж. Парк батарей, що займає площу 3 га, зможе генерувати 2700 МВт год електроенергії щорічно. Її використовуватимуть для живлення високошвидкісних поїздів, які щотижня курсують між Бельгією та Німеччиною та 350 поїздів місцевого сполучення Левен-Льєж.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Вартість проекту складає близько 2 млн євро, з них 90% надасть у вигляді субсидій федеральний уряд.

Понад 3800 фотоелектричних панелей встановлять у районі тягової підстанції Аверна, роботи займуть близько року.

У похмуру погоду передбачено перемикання тягової підстанції на живлення від вітряної електростанції або високовольтної лінії електропередач.

Ця високошвидкісна магістраль стане другою в Бельгії, яка використовує енергію сонця. З 2022 року високошвидкісна залізниця від Антверпена до кордону з Нідерландами підключена до сонячних електростанцій у Схотені та Брассаті.

У Бельгії залізниці є другим найбільшим споживачем електроенергії, щорічно витрачаючи 1500 ГВт·год (1,7% національного споживання). Близько 85 % цього обсягу Infrabel продає операторам перевезень за собівартістю, решта використовується депо, залізничними підприємствами, дата-центрами, офісами і т. д.