В росії у 2023 році кількість авіаційних інцидентів збільшилась майже в два рази в порівнянні з 2022 роком - в минулому році в рф сталося щонайменше 74 авіаінциденти, у 2022 році їх сталося 36.

Як пише ЦТС, про це повідомляє The Wall Street Journal із посиланням німецьку дослідницьку компанію Jacdec.

На кожні 100 тисяч вильотів в рф у минулому році сталося приблизно 10 авіаційних пригод. У 2022 році - п’ять випадків на кожні 100 тисяч вильотів.

Значне збільшення авіапригод в росії найімовірніше пов'язане із запровадженням санкцій.

За словами директора зі стратегії та політики безпеки правозахисної організації Flight Safety Foundation Генрі Гурджі, росія не має доступу до необхідних запчастин для ремонтів літаків. Попри те, що росіяни намагаються підтримувати робочий стан авіації, санкції впливають на безпеку перельотів в країні.

Нагадаємо, що після того як росія розпочала повномасштабне вторгнення в Україну 24 лютого, Євросоюз та США закрили небо для російських літаків. ЄС також заборонив європейським компаніям постачати, здавати в лізинг, надавати технічне обслуговування та страхувати літаки в рф.

У березні минулого року Управління цивільної авіації Бермудських островів (BCAA) вирішило призупинити сертифікати льотної придатності для російських літаків. Росія у відповідь почала переводити літаки на російську реєстрацію. Пізніше ірландський лізингодавець SMBC Capital Aviation повідомив, що втратив 1,6 млрд дол. через крадіжку росією 34 літаків.

Також ЦТС писав, що упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером став російський ближньомагістральний літак Superjet - 34 проблемні випадки.

За перших 9 місяців 2023 року у рф задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі. Дефіцит запчастин призвів до так званого "авіаканібалізму", коли одні літаки розбирають для ремонту інших.  Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на "донорство" понад 35% повітряних суден.

Більшість радянських літаків Ан-2, станом на зараз, не можуть відірватись від землі, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинене. Лише впродовж січня 2023 року серед 220  суден Airbus, що є в росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у в 9-ти літаках, які використовує "Аерофлот", зафіксовано 17 випадків задимлення.

З 230 літаків Boeing, які використовуються в росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака. Не витримав умов російської експлуатації кожен сьомий бразильський Embraer, а їх в рф налічується 21.