Роботи над відновленням перегінного тунелю між станціями "Деміївська" та "Либідська" київського метро планують завершити восени 2024 року.

Як пише ЦТС, про це повідомив Максим Шкіль, засновник компанії Autostrada, яка проводить роботи.

Він зазначив, що для роботи над проектом компанія залучила понад 500 фахівців із підземного будівництва.

"Наразі проект відбудови тунелю розробляють 3 групи проектувальників, що мають багаторічний досвід у спорудженні метро. Рух потягів на ділянці між станціями припинено через підтоплення та виникнення тріщин на блоках оправи тунелю. Порушилася геометрія споруди, з’явився ризик обвалу. Тому після проведення необхідних обстежень та досліджень було вирішено демонтувати аварійну ділянку тунелю (довжина якої складає близько 27 м) та побудувати на цьому місці новий - монолітний, відкритим способом прямокутного перерізу", - підкреслив Шкіль.

У грудні минулого року було стабілізовано існуючу конструкцію тунелю зсередини за допомогою спеціальних металевих риштувань (які витримують навантаження до 15 т / м кв), щоб тунель більше не давав просадки.

На даний час відновлювальні роботи ведуться як всередині тунелю, так і зовні. Після того, як будуть перенесені всі інженерні мережі, розпочнеться розробка котловану для демонтажу пошкоджених конструкцій тунелю.

Наразі виконується буріння паль, поверх яких буде зроблена розвантажувальна плита для мінімізації навантаження над тунелем. На цій плиті працюватиме важка техніка -  зокрема, бурова установка, яка буритиме стіну в грунті способом буросічних паль, щоб запобігти проникненню води у котлован.

Задіяно понад 30 одиниць власної спецтехніки.