QatarEnergy підписав контракт із китайською верф'ю Hudong-Zhonghua Shipbuilding на будівництво восьми великотоннажних ЗПГ-танкерів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Splash.

Місткість газовозів типорозміру Q-Max становитиме 271 тис. куб. м, що робить їх найбільшими суднами у своєму сегменті.

QatarEnergy вже має 14 газовозів типорозміру Q-Max місткістю 266 тис. куб. м, вони працюють на далекосхідному та європейському ринку. Q позначає "Катар", а Max - максимальний розмір судна, яке можуть приймати СПГ-термінали в Катарі.

Програма QatarEnergy з будівництва ЗПГ-газовозів є найбільшою в історії галузі.

На її першому етапі компанія уклала контракт на будівництво 60 суден. Другий етап розпочався у вересні - QatarEnergy уклав договір із південнокорейською верф'ю Hyundai Heavy Industries про будівництво 17 газовозів.

Угода оцінювалася у 4 млрд доларів. Таким чином, підтверджене замовлення QatarEnergy складає 77 суден.

Минулого року Hudong-Zhonghua представила концепт-проект найбільшого ЗПГ-газовозу, який отримав схвалення в принципі кількох класифікаційних товариств. Це судно може транспортувати такий обсяг ЗПГ, який протягом місяця забезпечив би газом 4,7 млн домогосподарств у Шанхаї. Цей мегагазовоз на 25-30% ефективніший за судно місткістю 177 тис. куб. м.

Вартість нових судів типорозміру Q-Max не розголошується (але побудувати газовоз стандартної місткості 177 тис. куб. м у Китаї коштує близько 245 млн доларів).

Постачання Q-Max'ів заплановано на 2028 та 2029 роки.