Гголова правління АТ "Укрзалізниця" Євген Лященко під час підсумкової зустрічі команди Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України з головами дипмісій та громадськістю розповів про основні досягнення компанії за 2023 рік, пише ЦТС.

"Важливим нашим досягненням цьогоріч є нарощення обсягів вантажних перевезень. Найвищої точки ми сягнули в листопаді. Зокрема, велика частина цих обсягів пішла саме на експорт", - зазначив він.

Зокрема, в листопаді 2023 року АТ УЗ перевезла 14 млн тонн вантажів, що на 33,8% більше аналогічного періоду 2022 року та на 4% більше жовтня 2023 року.

Так, у внутрішньому сполученні "Укрзалізниця" в листопаді 2023 року перевезла 7,3 млн тонн, що на 19% більше листопада минулого року, експортні перевезення зросли на 56,2% - до 6 млн тонн, імпортні - на 35,4% - до 679 тис. тонн, транзитні - у 2,2 раза - до 65,5 тис. тонн.

Лященко додав, що в 2023 році в компанії реконструювали 273 км колії, наразі продовжується відновлення локомотивного парку та вагонів, будується спеціальний рухомий склад для контейнерних перевезень. 

"Окрім відбудови колій, ми активно працювали над відновленням інженерних споруд, а нашим окремим фокусом була також енергетична інфраструктура. "Укрзалізниця"є одним з найбільших операторів розподілу електроенергії. Нам вдалося відновити 28 тягових підстанцій", - зазначив голова правління АТ УЗ.

Також у 2023 році компанія затвердила нового антикорупційного уповноваженого, завершила оновлення Антикорупційної програми. "Інший елемент забезпечення прозорості - перезавантаження системи закупівель. Ми замінили всю керівну команду управління закупівлями, а понад 70% річного обсягу операційних закупівель перевели на прямі договори з виробниками", - підкреслив Лященко.

За 2023 рік "Укрзалізниця" очікує отримати 7 млрд чистого прибутку. Цьому, зокрема, мають сприяти, заходи з оптимізації оперативної діяльності, які компанія провела за минулий рік. 

У найближчих планах компанії на 2024 рік: розробка стратегії компанії на 2025-2030 роки з залученням зовнішніх консультантів; оновлення та імплементація антикорупційної програми в співпраці з НАЗК; підвищення ефективності закупівель та витрат; збільшення обсягів вантажоперевезень, зокрема, максимальне використання можливостей українського морського коридору.