АТ УЗ має намір залучити українські підприємства до ремонтного виробництва, яке забезпечить "Укрзалізницю" необхідним обсягом дефіцитного обладнання для ремонтів магістральних вантажних тепловозів ТЕ33АС виробництва Wabtec Corporation.

Як пише ЦТС з посиланням на АТ "Укрзалізниця", це обговорювали на зустрічі зі спеціалізованими підприємствами-виробниками, яка днями відбулась на території одного з локомотивних депо й була присвячена перспективним можливостям побудови концепції з реалізації на території України локалізації ремонтного виробництва лінійного обладнання та вузлів тепловозів ТЕ33АС.

У зустрічі взяли участь ТОВ "Полтавський тепловозоремонтний завод", ТОВ "Миколаївський тепловозоремонтний завод", ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод", ТОВ "Елтра-Україна", ТОВ "ОСК-Технолоджі", СНВО "Імпульс", НВП "Хартрон-Експрес ЛТД", ТОВ "Трансбау плюс", ТОВ "Елпо Україна", "Компрессорс Інтернешнл", ТОВ "НПП "ПРОК", АТ "Завод Екватор".

В УЗ зазначили, що на сьогоднішній день термін гарантійного обслуговування американських тепловозів вже закінчився. Згідно з контрактами, Wabtec поставив усі необхідні вузли та комплектуючі для технічного обслуговування локомотивів даної серії. Ініціативу по співпраці з українськими підприємствами в УЗ обґрунтовують тим, що планують роботу наперед та шукають можливість локалізації в Україні виробництва та ремонту необхідного обладнання для подальшої сталої роботи цих локомотивів.

"У 2024 році ми вже вступаємо в період необхідності проведення ремонту локомотивів, де повинна бути проведена заміна окремих вузлів, агрегатів тощо. Тому ми прагнемо, щоб українські виробники вивчили всі технічні питання та підказали нам діапазон можливостей на майбутнє", - прокоментував в.о. директора департаменту локомотивного господарства АТ "Укрзалізниця" Олександр Богданов.

Нагадаємо, що в 2018 році УЗ підписала з General Electric Transportation (з 2019 року під контролем Wabtec) рамкову угоду на постачання до 225 тепловозів серії Evolution до 2034 року. В Україну була поставлена партія з 30 локомотивів. Вартість цієї першої партії оцінюється в 140 млн дол. (з ПДВ).

В 2019 році в АТ УЗ заявляли, що 30 локомотивів Evolution виконували близько 20% всієї вантажної роботи компанії.  Планувалося підписання контракту на придбання ще 40 таких машин. При цьому, на етапі підготовки підписання нового договору в 2019 році "Укрзалізниця" все ще знаходилася в переговорному процесі щодо умов і вартості сервісного обслуговування локомотивів з першої отриманої партії.

Влітку 2022 року "Укрзалізниця" сформувала перелік рухомого складу та обладнання, яке сподівалася отримати в рамках допомоги від іноземних партнерів. У ньому значилися, зокрема, і 40 тепловозів Wabtec.