Початок будівництва лінії метро в напрямку Троєщини і тролейбусних ліній до Броварів і Бучі анонсовано в Міській цільовій програмі розвитку інфраструктури Києва на 2024-2025 роки.

Як пише ЦТС з посиланням на Інтерфакс-Україна, про це, зокрема, йдеться в оприлюдненому на сайті Київради проекті рішення.

Загальний бюджет цієї програми становить 34 млрд 783,627 млн грн. При цьому 19 млрд 880,8 млн грн передбачається виділити з бюджету Києва, 800 млн грн - отримати з держбюджету, 14,1 млрд грн - з інших джерел.

В 2024 році, згідно з документом, потрібне фінансування згаданої програми у розмірі 14 млрд 953,8 млн грн.

У 2025 році обсяг фінансування на реалізацію запланованих проектів становить 19 млрд 829,7 млн грн.

Подільський мостовий перехід до кінця 2025 року мають довести, згідно з цільовою програмою, до 88% готовності. На це передбачається виділити 850 млн грн у 2024 році і 950 млн грн у 2025-му, причому всі 1,8 млрд грн - із міськбюджету.

На будівництво ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар з електродепо передбачено 1,49 млрд грн на два найближчі роки, з них 640 млн грн - у 2024-му і 850 млн грн - у 2025-му.

План передбачає також будівництво у 2025 році виходу зі станції метро "Львівська брама" на 20 млн грн із місцевого бюджету.

І, нарешті, в планах розвитку столичної інфраструктури значиться також старт будівництва метро на Троєщину, а саме ділянки Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену від станції "Глибочицька" до станції "Райдужна". Суми на це передбачені незначні - 5 млн грн в 2024 році та 20 млн грн – в 2025-му. За ці кошти зможуть пройти 10 м до кінця зазначеного періоду.

На спорудження ділянки Куренівсько-Червоноармійської лінії метрополітену від станції "Виставковий центр" до Одеської площі передбачено 46,8 млн грн міських коштів у 2025 році.

Влада також обіцяє розпочати будівництво тролейбусних ліній до Броварів і Гостомеля, Ірпеня, Бучі, для чого передбачено по 25 млн грн на кожний напрямок із метою досягти 2,5% готовності проекту до кінця 2025 року.

Бюджет реконструкції транспортної розв'язки вул. Богатирська/Полярна сягає майже 1,4 млрд грн, із них 579,2 млн грн під 2024 рік і 819,27 млн грн - 2025-й. Ще 40 млн грн у 2025 році передбачає проект Шулявської розв'язки.

На розроблення документації з транспортного моделювання Києва пропонується виділити 14 млн грн у 2025 році. При цьому на комплексну реконструкцію на найближчі два роки трамвайних ліній на Контрактовій площі - 280,5 млн грн, на реконструкцію будівлі фунікулера - 355,9 млн грн.

На 2024 рік пропонується будівництво ділянки Великої Окружної від пр. Рокоссовського до Богатирської зі спорудженням транспортної розв'язки (121 млн 63,9 тис. грн із міськбюджету).

На оновлення рухомого складу у дворічній перспективі більшу частину передбаченого фінансування буде виділено в рамках цільового кредиту Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) за національним проектом "Міський громадський транспорт України". Зокрема, згідно з програмою, 989,8 млн грн спрямують на придбання 85 автобусів, 3 млрд грн - на 42 трамвайні вагони, 2,77 млрд грн - на 74 тролейбуси і 4,168 млрд грн - на 48 нових вагонів метро. Вкотре оновлюватимуть кабіни фунікулера - цього разу на 486,7 млн грн.

Зазначається, що описаний проект рішення наразі перебуває на розгляді профільних комісій міської ради.