Залізниці Німеччини (Deutsche Bahn) опублікували дослідження, в якому аналізується план створення мережі швидкісних та високошвидкісних ліній Metropolitan Network, доступ до якої отримали б мешканці 230 великих міст та міських агломерацій з населенням понад 250 тис. чоловік, на які припадає 60% населення ЄС. Це потребує збільшення протяжності європейських ВШМ з 11 300 км (станом на 2019 рік) до 32 000 км до 2050 року.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

Створення Metropolitan Network дозволило б досягти екологічних цілей Євросоюзу, сформульованих в його ініціативі Green Deal, оскільки при подорожі потягом викиди вуглекислого газу в розрахунку на одного пасажира знижуються на 80% порівняно з повітряним транспортом і на 75% порівняно з автомобільним.

Очікуване зростання обсягу перевезень високошвидкісними поїздами до 2050 року в порівнянні з 2015 роком складе 317%, частка залізниць на ринку пасажирських перевезень зросте до 19% проти 11%, а частка високошвидкісних залізничних перевезень на відстань 500-1000 км досягне 27% (у 2019 році - 13%).

Нові лінії такої мережі, які вводитимуться в експлуатацію після 2030 року, мають бути розраховані на рух поїздів зі швидкістю 300 км/год.

У Німеччині у разі реалізації вже виконуваних та запланованих проектів протяжність ВШМ досягла б 6000 км. Основними бенефіціарами створення Metropolitan Network стали країни Східної та Південно-Східної Європи. Так, протяжність ВШМ у Польщі збільшилася б із 224 до 2760 км.

Передбачається, що мережа Metropolitan Network охоплюватиме не лише країни Євросоюзу, а й країни-кандидати у члени ЄС, а також деякі міста у сусідніх країнах, такі як Белград, Осло, Скоп'є, Кишинів та Львів.

Дослідження виконано DB спільно з німецькою компанією PTV Planung Transport Verkehr за участю залізниць та національних пасажирських операторів Австрії, Бельгії, Іспанії, Італії, Нідерландів, Польщі, Франції, Чехії та Швейцарії.

Восени 2023 року представники залізниць мають намір обговорити з європейськими політиками заходи щодо прискорення розвитку ВШМ у Євросоюзі, щоб досягти подвоєння обсягу високошвидкісних перевезень до 2030 року.