Частка зернових вантажів у номенклатурі обробки ДП "Ізмаїльський морський торговельний порт" з початку 2023 року скоротилася до 25% із майже 40% торік, повідомив директор підприємства Андрій Єрохін.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

"Тобто зараз зерновий вантажопотік не є для ДП "ІЗМ МТП" переважним, на відміну від інших дунайських портів. Чому? Річ у тім, що деякі підприємства, які спочатку перевантажували своє зерно в нашому порту, тепер використовують для перевалки власні склади та виробничі потужності. Відповідно, ми втратили частину зернового вантажопотоку", - сказав очільник підприємства.

Водночас, наголосив він, держстивідор обробляє багато тарно-штучних вантажів та вантажів у біг-бегах (боксити, добрива, хімічні вантажі тощо). Через Ізмаїльський порт йде багато імпортного гіпсу, який необхідний для будівельно-відновних робіт, а також перевантажується продовольство.

На експорт, як і в попередні роки, ІЗМ МТП відвантажує залізорудну сировину, її обсяги зростають. Цей вантаж йде до чорноморського порту Констанца (Румунія), після чого його доправляють кінцевим споживачам - до Індії та Китаю.

Проте порівняно з 2022 роком перевалка залізорудної сировини трохи скоротилася. "Річ у тім, що після російських обстрілів, які були особливо активними у листопаді минулого року, ми простоювали до березня–квітня", - зазначив Єрохін.

Перевантаження окатишів станом на середину травня 2022 року збільшилося до 560 тис. т із 306 тис. т на аналогічну дату попереднього року.

"Разом із тим за обсягами перевалки аглоруди ми випереджаємо графік, так би мовити. Але значний обсяг залізорудного концентрату йде залізницею прямо на Галацький металургійний комбінат - ізмаїльський напрямок просто не справляється з такою кількістю цієї сировини. Водночас порт Ізмаїл сьогодні переробляє багато експортного та імпортного металу. Переважно ми перевантажуємо продукцію українських металургійних заводів, які продовжують свою роботу", - додав керівник ІЗМ МТП.