"Російські залізниці" (РЖД) розраховують в 2024 році почати отримувати перші локомотиви, виготовлені повністю з російських комплектуючих. Однак, поки що ця перспектива виглядає сумнівною, з огляду на відсутність власного виробництва деяких компонентів на підприємствах рф та низьку вартість деталей, що імпортуються з Китаю.

Як повідомляє ЦТС, про це в своєму матеріалі пише Комерсант. Зазначається, що російські виробники рухомого складу наголошують на нестачі частини компонентної бази, на держпідтримку локалізації якої вони розраховують. Також, на думку російських експертів, для налагодження повністю імпортозаміщеного виробництва локомотивів в рф існують деякі перепони, у тому числі брак кадрів та випробувальної бази.

В РЖД говорять, що в 2022 році, після запроваджених західних санкцій через військову агресію рф проти України, країна-агресор переважно змогла вирішити проблеми з заміщенням західного обладнання і локалізацією виробництва основних деталей.

"Але позиції, які нас турбують, залишилися. Залишаються певні позиції, які йдуть через паралельний імпорт, але навіть те, що йде через паралельний імпорт, ми, як і раніше, локалізуємо. В основному це підшипники, для швидкісних машин - редуктори, оскільки поки що немає верстатного обладнання з необхідною точністю обробки металу, щоб працювати з високошвидкісними машинами. Є проблеми із перетворювачами, з IGBT-транзисторами - у росії вони традиційно не виготовлялися, тільки зараз почали їх робити, але для того, щоб їх поставити на виробництво, є термін", - прокоментував начальник дирекції тяги ВАТ РЖД Олег Валінський.

Тим часом "Трансмашхолдинг" планує отримати в 2023 році сертифікат на магістральний вантажний тепловоз 3ТЕ28, який нібито повністю виготовлений з російських комплектуючих. Перший зразок машини проходить випробування, другий - планують відправити на тестування наприкінці весни. В ТМХ говорять, що проблем з запчастинами у них немає, але тут же зауважують, що "в даний час в росії є проблеми щодо локалізації IGBT-транзисторів та мікроелектронних елементів системи управління".

3ТЕ28 - це оновлена версія тепловозу 2ТЕ25К, який обладнувався американським двигуном, а конструкція екіпажної частини та силової установки в значній мірі були запозичені у тепловозів українського "Луганськтепловозу" 2ТЕ116У останніх випусків. Через санкції подальший випуск 2ТЕ25К став неможливим.

Нагадаємо, що рік тому росіяни представили електровоз 3ЕС8, який також позиціонувався як повністю виготовлений з російських комплектуючих. Однак тоді експерти піддали сумнівам таке твердження, оскільки рф не здатна виготовляти вже згадані вище IGBT-транзистори.