АТ "НК "Қазақстан темір жоли" просить уряд підняти тарифи на послуги вантажних перевезень. За рахунок цього в нацкомпанії планують підвищити зарплати залізничників, пише ЦТС.
За словами голови правління КТЖ Нурлана Сауранбаєва, до 80% працівників незадоволені рівнем оплати праці.
Згідно з текстом повідомлення, КТЖ подало заявку на підвищення тарифу послуг магістральної залізничної мережі (МЗМ) у зв'язку зі зростанням зарплати. Заявлено зростання у 2023 році на 36%, у 2024-2025 роках - на 34%. Це збільшить кінцевий тариф приблизно на 20%.
Заявка розглядатиметься 30 робочих днів без публічних слухань.
Тариф на послуги магістральної залізничної мережі - один із кількох тарифів, що впливають на кінцеву вартість перевезення вантажів залізницями Казахстану. МЗМ - це основна послуга КТЖ утримання магістральних залізниць. Крім цього КТЖ надає послуги з перевезення вантажів та пасажирів, передачі електричної енергії та під'їзних шляхів.
Востаннє ТОВ "КТЖ "Вантажні перевезення" підвищувало тарифи у 2021 році через підвищуючі коефіцієнти до базових ставок "Розрахункових таблиць, що застосовуються для обчислення тарифів на послуги МЖС при перевезенні вантажів залізничним транспортом у міжнародному експортному сполученні". Тоді ставка була збільшена відразу на 50%. Передбачалося, що тариф зростатиме незначно, але щороку.
Обґрунтували зростання тарифів високим зносом колійного господарства (54%) та вимогою капітального ремонту понад 3 тис. км колій, 314 залізничних мостів, оновлення понад 500 одиниць спеціального рухомого складу. Поступове збільшення тарифу дозволило б КТЖ реалізувати п'ятирічну інвестиційну програму на 562 млрд тенге.
У першому півріччі 2022 року ТОВ КТЖ "Вантажні перевезення" закрило послугу МЗМ зі збитком у 28 млрд тенге.
Нинішня заявка перевищує показники раніше затвердженого п'ятирічного плану зростання тарифів на відповідні роки.