Гайворонська вузькоколійна залізниця невдовзі отримає другий паротяг, який буде єдиним у світі діючим паровим локомотивом серії 159.

Як пише ЦТС, про це заявив керівник напрямку вузькоколійних залізниць та ретро-техніки в АТ "Укрзалізниця" Олег Заблудовський.

Він розповів, що паротяг К159-495 був збудований у 1938 році на Подільському заводі, після чого був переданий для роботи на одну з магістральних вузькоколійних залізниць. В 1944 році локомотив потрапив на Малу Придніпровську залізницю (м. Дніпро), в 1990-х роках використовувався приватною фірмою на Прикарпатті і врешті опинився на постаменті в локомотивному депо в Чернівцях.

340423125_947416209783117_4540881567252025589_n

Ентузіастам ретро-залізничної техніки вдалося домогтися, щоб машину дозволили повернути в роботу. "7 лютого 2023 року паровоз було демонтовано з постаменту в Чернівцях, завантажено на вагон-платформу та відправлено до локомотивного депо Сновськ для проходження ремонту… На диво, незважаючи на тривалий час простою локомотиву під відкритим небом, котел успішно пройшов повне опосвідчення, гідромеханічні випробування і був допущений до експлуатації з тиском 13 атм", - повідомив Заблудовський.

"Побачити К159-495 у роботі можна буде на фестивалі ретро-техніки у Гайвороні, надалі паровоз залишиться на Гайворонській вузькоколійці і буде задіяний у проведенні традиційних ретро-турів "Гайворонського експресу". Після відновлення, це буде єдиний діючий паровик 159 серії у всьому світі", - резюмував він.

Нагадаємо, що зараз на Гайворонській вузькоколійці ретро-тури здійснює паровоз Гр-280.

Читайте також "Укрзалізниця" відродить паровози - інтерв'ю з головою сектору ретро-залізниці

 340168164_620012562845290_5136581389832306587_n

340115812_1369408233835554_4015201838867264318_n