Французький виробник Alstom продемонстрував повнорозмірний макет вагона акумуляторного електропоїзда X’trapolis DART+. Цей інноваційний рухомий склад буде курсувати на приміських залізничних маршрутах Великого Дубліна з 2025 року, пише ЦТС із посиланням на інформацію французької компанії.

Презентація вагону X’trapolis DART+ відбулась у середу, 29 березня, в Дубліні у присутності міністра транспорту Ірландії Імона Райана, Джима Міда (директора державної залізничної компанії  Iarnród Éireann/Irish Rail), Ніка Кроссфілда (керуючого директора Alstom у Великобританії та Ірландії) та Пірса Вуда (керуючого директора Alstom в Ірландії).

Irish Rail - DART + - Station platform

Акумуляторний електропоїзд X’trapolis DART+ заснований на платформі приміських поїздів X’trapolis, що вже понад 20 років виготовляється компанією Alstom. Раніше французький виробник випускав лише електричні та дизельні вагони X’trapolis. Завдяки пантографу та акумуляторній системі поїзди X’trapolis DART+ зможуть курсувати електрифікованими та неелектрифікованими ділянками в передмістях Дубліна.

Заряд батареї X’trapolis DART+ дозволяє поїзду X’trapolis DART+ подорожувати неелектрифікованими маршрутами на відстань понад 80 км. Енергія, що зберігається в акумуляторній системі, поповнюватиметься через швидкісні зарядні станції на кінцевих пунктах маршрутів та шляхом рекуперації енергії гальмування під час руху нових акумуляторних електропоїздів. X’trapolis DART+ стануть першими акумуляторними поїздами Ірландії. Очікується, що вони почнуть обслуговувати залізничні маршрути у Великому Дубліні вже з 2025 року.

Кожен акумуляторний електропоїзд X’trapolis DART+ має довжину 82 м і складається з п’яти вагонів. Він може перевозити до 550 пасажирів. Поїзди цього типу є низькопідлоговими та оснащені автоматичною висувною сходинкою для максимального доступу пасажирів, в тому числі пасажирів з обмеженою рухливістю та з дитячими візками. Інші функції включають виокремлені велосипедні та сімейні зони, покращені функції для пасажирів, зокрема, зарядні пристрої для мобільних телефонів, що зручно розміщені на рівні плечей, а також для електровелосипедів та електросамокатів.

Alstom уклав десятирічну рамкову угоду з Irish Rail на постачання до 750 нових вагонів моделі X’trapolis для приміських маршрутів Великого Дубліна. В межах цієї співпраці сторони підписали твердий контракт на постачання 37 п’ятивагонних поїздів X’trapolis, включаючи 15-річний контракт на технічне обслуговування. 31 із 37 замовлених поїздів є акумуляторними електричними (BEMU), а шість – електричними вагонами. Закупівля поїздів X’trapolis DART+ фінансується Національним управлінням транспорту Ірландії в рамках Національного плану розвитку на 2021-2030 роки.

Назва акумуляторного електропоїзду X’trapolis DART+ походить від мережі приміського залізничного сполучення Великого Дубліна - Dublin Area Rapid Transit system (DART). Зараз система DART охоплює лише два електрифікованих маршрути загальною довжиною 56 км. Із введенням в експлуатацію поїздів X’trapolis DART+ компанія Irish Rail зможе інтегрувати до цієї мережі кілька неелектрифікованих ліній, збільшивши на них частоту руху.