Уряд австралійського штату Вікторія видав грант у розмірі 500 тис. австралійських доларів науково-дослідному інституту залізничних технологій при Університеті Монаш (IRT Monash) на продовження розробок у галузі технологій виробництва шпал із переробленого пластику. Фінансування здійснюється в рамках екологічної програми ecologiQ і слідує за попереднім траншем у розмірі 300 тис. австралійських доларів.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

З 2015 року IRT Monash спільно з місцевою компанією Integrated Recycling досліджують потенційні можливості шпал із перероблених поліетиленових відходів. Результатом їх роботи стали шпали Duratrack, які з успіхом застосовують на станціях, під'їзних коліях, регіональних та приміських лініях у штатах Вікторія та Квінсленд.

Ще один грант дозволить інституту зайнятися розробкою композитних шпал нового покоління, призначених для магістральних ліній. В даний час на залізницях Австралії укладено 52 млн шпал, у тому числі 32 млн залізобетонних, 11 млн дерев'яних та 8,7 млн сталевих. Потреба у шпалах збільшуватиметься у міру реалізації інфраструктурного проекту штату Вікторія Big Build вартістю 90 млрд австралійських доларів.

Композитні шпали мають низку переваг, у тому числі дозволяють знизити рівень шуму та вібрації, що створює комфортніші умови як для пасажирів, так і для людей, що живуть поруч із залізницею. Термін служби пластикових шпал досягає 50 років, після чого вони можуть надходити у повторну переробку.

Інститут IRT Monash організований на базі дослідницьких лабораторій компанії Broken Hill Proprietary Melbourne Research Laboratories понад 50 років тому і на сьогоднішній день є провідним дослідницьким центром у галузі залізничної інфраструктури та рухомого складу в Австралії.