17 лютого "Укрзалізниця" та Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомили про відновлення залізничного руху на ділянці Держкордон-Старжава-Хирів-Нижанковичі-Держкордон ("Лінія 102") після проведених ремонтних робіт.

Однак, як стверджує Віктор Гальчинський, один з активних ініціаторів відновлення "Лінії 102", рух на зазначеній залізниці на українсько-польському кордоні станом на середину березня ще не відновився.

"Звичайно, я в курсі, що 17 лютого 2023 року Укрзалізниця урочисто відкрила відбудовану "Лінію 102" - ділянку колії європейського стандарту Нижанковичі-Хирів-Старява-Смільниця… Але міжнародні поїзди на цьому маршруті, як і на відбудованій минулого року євроколії Рава-Руська - Гребенне, поїдуть ще не скоро", - пише він у Facebook.

За даними Гальчинського, отриманими від поінформованого джерела у Міністерстві інфраструктури Польщі, станом на кінець 2022 року "міністерство не отримувало жодної офіційної інформації від України щодо планів та пропозицій використання євроколій Нижанковичі-Хирів-Смільниця та Рава-Руська - Гребенне".

На його думку, на сьогодні головними проблемами, що блокують міжнародний залізничний рух на "Лінії 102" та маршруті Рава-Руська - Гребенне, є: "Відсутність міжнародного залізничного пункту пропуску на ділянці Перемишль-Нижанковичі; обмежена пропускна здатність колії Смільниця - Кросьценко - Устрики Долішні - Санок через її технічний стан; неможливість використання колій Перемишль-Нижанковичі та Рава-Руська - Гребенне для вантажних перевезень відповідно до поточної нормативно-правової бази Республіки Польща".

Нагадаємо, що в серпні минулого року УЗ було завершено відновлення залізничної ділянки між Україною і Молдовою Березине-Басарабяска. Цим шляхом планувалося за рік перевозити близько 10 млн т вантажів в напрямку українських портів на Дунаї.

Але станом на березень поточного року все ще тривають обговорення та узгодження щодо можливості запуску руху вантажних поїздів на даній ділянці.