ÖBB-Infrastruktur - оператор інфраструктури Федеральних залізниць Австрії (ÖBB) представив перший пожежно-рятувальний потяг нового покоління, збудований компанією Stadler. Поїзд є багатофункціональним та може використовуватися також для технічного обслуговування залізничної інфраструктури.

Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.

У грудні 2020 році ÖBB-Infrastruktur замовив Stadler 18 пожежно-рятувальних поїздів з гібридним тяговим приводом на суму 230 млн євро (раніше компанія Stadler повідомляла про замовлення до 20 таких поїздів загальною вартістю близько 240 млн євро). Скорочення кількості замовлених поїздів обумовлено розширенням їх можливостей.

Перші поїзди обслуговуватимуть залізницю Koralmbahn, на якій розташований базовий тунель завдовжки 33 км. Надалі вони розпочнуть роботу на решті мережі ÖBB.

Пожежно-рятувальні поїзди призначені для гасіння пожеж, евакуації пасажирів (кожен із них здатний вмістити до 300 осіб) та транспортування пошкодженого поїзда масою до 2000 тонн або постачання його електроенергією.

Нові тривагонні потяги можуть отримувати живлення від контактної мережі або від тягових акумуляторів. Крім того, як резерв є дві дизель-генераторні установки загальною потужністю 1060 л. с.

Швидкість руху поїздів складає 160 км/год. У них передбачений наскрізний прохід вздовж усього складу, що, зокрема, дозволяє машиністу швидко переходити до другої кабіни керування та змінювати напрямок руху за потреби.

У проміжному вагоні поїзда є резервуар із водою ємністю 40 м³. На моторних кінцевих вагонах встановлено обладнання для гасіння пожеж: один водомет високого тиску (100 бар) і два - низького тиску (по 10 бар). Крім того, на кінцевих вагонах є крани для підключення пожежних шлангів.

Передбачено систему фільтрації повітря, що надходить у поїзд, і чотири сталеві вентилятори на дахах вагонів. Поїзд обладнаний інфрачервоними камерами, що дозволяють швидше виявляти людей за умов задимлення. Є можливість завантажити до поїзда контейнери з обладнанням для гасіння лісових пожеж.

Наразі перший пожежно-рятувальний поїзд проходить функціональне тестування, пізніше у 2024 році розпочнеться процедура його сертифікації.

n2406076-1