У Варшаві у п'ятницю, 3 березня, відбулася зустріч міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та віце-прем'єр-міністра, міністра сільського господарства і розвитку села Польщі Генрика Ковальчика. За результатами зустрічі було досягнуто домовленостей щодо спрощення проходження процедур при експорті українських зернових та олійних культур транзитом через Польщу до інших країн.
Про це пише ЦТС з посиланням на інформацію Міністерства аграрної політики та продовольства.
"Ми досягли взаємовигідних результатів. Важливо, що ці домовленості враховують інтереси як польських, так й українських фермерів, які транзитом везуть зерно до інших країн і до польських портів. Плануємо впровадити ці процедури в найближчі дні. І наступного тижня транспорт поїде вже за новими правилами. Це зменшить черги на кордонах і зробить більш комфортною торгівлю між нашими країнами", - наголосив Сольський.
Зокрема, задля покращення та упорядкування транзиту українських зернових та олійних культур через територію Польщі, з 8 березня 2023 року офіційні пломби (митні пломби) будуть в обов'язковому порядку накладатися на автомобільні транспортні засоби на митних пунктах, розташованих на польсько-українських прикордонних переходах.
У випадку залізничних перевезень перевізник буде зобов'язаний накладати пломби на кожен вагон. Ці пломби контролюватимуться працівниками Національної фіскальної адміністрації на польсько-українських прикордонних переходах.
Офіційні пломби будуть зніматися співробітниками Національної фіскальної адміністрації в трьох польських морських портах (Гданськ, Гдиня, Свіноуйсьце). У разі транзиту товарів до інших країн-членів ЄС, офіційні пломби будуть зніматися в уповноважених пунктах зберігання, розташованих в цих країнах. У той же час запис про прибуття вантажу в заявлене місце з метою зняття пломб буде доступний через систему NCTS.
У разі транзиту до портів або інших країн-членів ЄС, за умови використання офіційних пломб, польська ветеринарна інспекція не буде проводити жодних перевірок.
У разі виявлення розбіжностей між заявленим та фактичним місцем вивантаження товару, українська сторона відсторонить експедиторів, які допустили такі розбіжності, від подальших транспортних операцій.
В останні тижні проходження експорту українських зернових на кордоні з Польщею було сповільнено через посилення ветеринарного та фітосанітарного контролю. Як результат, час перевірки вантажів збільшився, що призвело до значних черг.