У Гібралтарській протоці поблизу Сеути (іспанський напівексклав, що межує з Марокко) різко зросла активність з перевалки в морі російської нафти і нафтопродуктів. Відомо про понад 50 таких операцій у зоні протоки з кінця 2022 року до 8 лютого поточного року.

Як передає ЦТС, про це пише Splash, який відзначає, що це ідеальне місце для перевалки нафти з невеликих танкерів, які можуть вантажитися в балтійських портах росії, на танкери класу VLCC, які забезпечують транспортування на далекі відстані до Азії.

Ця модель "сірої" перевалки з судна на судно вже викликала інтерес регуляторів ЄС, особливо тому, що багато пов’язаних з росією танкерів тепер використовують альтернативних страховиків.

За даними аналітичної платформи Vortexa, 65% активності поблизу Сеути з грудня припадає на китайських операторів. Використання китайських танкерів біля берегів Сеути також вказує на те, що туди переправляється великий обсяг російської нафти марки Urals, яка зрештою прямує до КНР. В найближчі місяці аналітики очікують зростання кількості китайських танкерів поблизу Гібралтарської протоки.

Ізраїльська морська дослідницька агенція Windward на своєму графіку показала, як Сеута, яка також відома як осередок торгівлі наркотиками, за останній рік зросла як центр STS-перевалки російської нафти.

Ceuta

Варто відзначити, що ці операції в морі, крім іншого, несуть і екологічну небезпеку для Середземного моря. Так, влада Іспанії затримала та висунула звинувачення турецькому танкеру Lagertha за скидання нафти у відкритих водах поблизу порту Таррагона.

Читайте також Порт Таррагони відмовив в заході судну, що перевозило дизельне паливо з рф