Відтепер судна з осадкою 6,5 метра можуть проходити гирлом Бистре, - згідно з розпорядженням від 16 лютого, виданим портом Ізмаїл, прохідна осадка суден на ділянці від 0-го кілометра гирла Бистре річки Дунай до 77-го кілометра Кілійського гирла становить 6,5 метра, а від 77-го кілометра до 116-го кілометра Кілійського гирла - 7 метрів.

Як пише ЦТС, про це повідомили у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України.

На початку повномасштабного вторгнення максимальна осадка становила тільки 3,9 метра.

Зазначається, що Дунайський портовий кластер за останній рік суттєво розвинув експортну спроможність. Тільки з березня минулого року перевалка вантажів в портах Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ зросла в 3 рази. Загалом же, з них було експортовано понад 17 млн тонн продукції, зокрема понад 11 млн тонн продовольства.

"Така динаміка та все ще наявні проблеми з експортом через морські порти роблять розвиток інфраструктури дунайського регіону пріоритетним напрямком нашої роботи. В рамках цієї роботи та завдяки успіхам ЗСУ в Чорному морі ми вже відкрили для судноплавства гирло Бистре, збільшили потенціал перевалки портів. Також продовжуємо днопоглиблювальні роботи в українській частині Дунаю", - прокоментував віце-прем’єр-міністр з відновлення України - міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Він додав, що збільшити допустиму осадку суден вдалось вперше за часів незалежної України. "Завдяки цьому ми зможемо забезпечити більш ефективне та безпечне судноплавство між Чорним морем та річкою Дунай, а також збільшити вантажопотік через Дунайські порти", - підкреслив Кубраков.

Збільшення осадки суден для проходу гирлом Бистре до вказаного рівня стало можливим завдяки ліквідації наслідків заносимості, вилученню наносів з ґрунту, усуненню перекатів та відновленню паспортних характеристик в межах акваторій морських портів України.

Експлуатаційні роботи на українській частині Дунаю реалізуються в співпраці з Єврокомісією, Румунією та Дунайською комісією, що відповідає за забезпечення і розвиток вільного судноплавства на Дунаї для торговельних суден.