PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Національний центр досліджень та розвитку підписали угоду з консорціумом університетів Гданського технологічного університету та Вроцлавського технологічного університету щодо розробки системи моніторингу важливих параметрів, пов’язаних із функціонуванням залізничних колій.
Про це пише ЦТС з посиланням на Railway Gazette.
Метою співпраці є реалізація проекту вартістю 4,5 млн злотих під назвою "Система точного моніторингу впливу залізничного руху на навколишнє середовище, включаючи інформацію про рух, технічні та екологічні дані", полягає в отриманні інформації про рівень шуму, який видають поїзди і рівень створюваної вібрації.
Будуть виміряні такі параметри, як шорсткість рейок і коліс, а також шум, збиратимуться дані про інтенсивність руху по окремих коліях, вид залізничного транспорту, що проходить, час і швидкість руху, а також кількість вагонів, довжину і масу поїзда і тип локомотива. Датчики також реєструватимуть технічні параметри, такі як кількість осей потяга та створюване навантаження на вісь або тип використовуваних гальм і навіть гальмівних колодок.
Результатом впровадження системи є надання інформації, яка дозволить вживати ефективних заходів щодо мінімізації впливу залізничного руху на навколишнє середовище.
На їх основі можна буде визначити проблеми, пов’язані з шумом, який створює залізничний транспорт, зокрема вантажний. Аналіз руху окремих поїздів також дозволить оцінити наслідки модернізації рухомого складу з точки зору впливу на навколишнє середовище.
Завдяки постійному моніторингу багатьох важливих параметрів підвищиться безпека залізничного руху.
Прототип пристрою разом із програмним забезпеченням для управління та аналізу даних має бути готовий восени 2025 року. Точні датчики та вимірювальне обладнання будуть встановлені у спеціальних воротах, які можна буде розмістити поруч із залізничними коліями.