Варшава передасть Конотопу в рамках гуманітарної допомоги вживані трамваї Konstal 105На, що більше не експлуатуються в польській столиці. Для роботи в українському місті вагони необхідно буде переобладнати під колію 1520 мм.

Як пише ЦТС з посиланням на Тransport publiczny, з проханням про надання вагонів до варшавського трамвайного управління звернувся мер Конотопу. Спочатку були сумніви через те, чи зможуть польські трамваї експлуатуватися в українському місті, адже Варшава і Конотоп мають різну ширину колії. Врешті було досягнуто порозуміння щодо можливості переобладнання візків вагонів з 1435 мм під стандарт колії 1520 мм.

Відзначається, що для поставки до Конотопа було відібрано 23 вагони. Це машини, які донедавна їздили вулицями Варшави і які вилучаються з експлуатації у зв’язку з поставками нових Hyundai.

20230209162537TWTW2

"Перші вагони готові до транспортування - з розібраними гальмами та пантографами. Вчора (8 лютого) за вагонами спостерігав міський голова Конотопа. Доставка перших 13 вагонів запланована на другу половину лютого", - повідомив Мацей Дуткевич, речник Tramwaje Warszawskie.

Переобладнання візків для роботи на колії 1520 мм відбуватиметься безпосередньо в Конотопі.

Відзначимо, що конотопський трамвай має унікальну історію. Це одна з найкоротших трамвайних систем в Україні (протяжність всього 28 км, 3 маршрути) й друге найменше українське місто, яке має трамваї (найменшим таким містом є Дружківка). Запуск курсування трамваїв у Конотопі був ініційований самими мешканцями, й ними ж трамвайна система була збудована у 1949 році. Будівництво відбувалося за участі не менше ніж 3000 містян "методом народного будівницва", без фінансування й без затвердженої проектно-кошторисної документації. Рейки, шпали, трамвайні вагони та трансформатори для старту своєї системи місто отримало в подарунок від залізниці та від декількох міст.

В 2018 році контопський трамвай припиняв, але потім відновлював роботу. В 2019 році місто отримало 9 вживаних вагонів Tatra від Риги.