АТ "Укрзалізниця" має намір заборонити перевезення зерна у напіввагонах приватного парку.
Як пише ЦТС з посиланням на Rail.Insider, про це керівництво АТ УЗ повідомило в ході засідання Експортного офісу при УЗ 7 лютого.
"Ми це зробимо. Крапка. Ви маєте розуміти, що зерно, якщо поїде в піввагонах, то тільки "Укрзалізниці", - заявив, зокрема голова правління АТ "Укрзалізниця" Олександр Камишін.
Він додав, що заборона на перевезення зерна у подальшому очікуватиме також цементовози та мінераловози: "Весь такий рухомий склад ми будемо забирати з зерна та повертати туди, де він має бути. На 349 день війни треба повертатися до технології… Для мене важливо, щоб ми їхали, щоб відбувалася правильна технологія перевезень".
За словами Камишіна, до цього можливість перевезення у напіввагонах надавалася через необхідність вивезти урожай.
В свою чергу, член правління АТ УЗ В’ячеслав Єрьомін сказав, що зараз зерновози не витримують конкуренції із напіввагонами: "Питання в тому, що завтра встануть всі зерновози… Економіка наша зараз просіла до такої міри, що піввагонів наразі близько 15 тис. зайвих стоять під забором. Власники знизили ціну… Жоден зерновоз не може зараз конкурувати із піввагоном".
За його словами, наразі відбувається навантаження піввагонів зерном за умови раніше погоджених планів та уже поданих під навантаження вагонів. Повна заборона має вступити в дію з 1 березня.
При цьому виключення може бути зроблено для наппіввагонів власності УЗ за наявності відповідних документів.
"Ми можемо зробити виключення для наших піввагонів. Це буде зроблено лише в тому випадку, якщо прийде клієнт, який скаже, що в мене підписаний, наприклад, річний або піврічний контракт… І там дійсно закладене перевезення у піввагонах з точки зору технології організації вивантаження, якщо зерновоз там вивантажити неможливо", - сказав Єрьомін.
Крім того, за його словами, будуть відібрані піввагони, які підходять для таких перевезень. Рухомого складу, за його словами, не бракує, адже "до 7 тис. піввагонів нині відставлені від роботи".
За інформацією ЦТС, така заява керівництва "Укрзалізниці" не знайшла підтримки у учасників ринку зернових перевезень. Не виключено, що принаймні частина представників бізнесу звертатимуться до Антимонопольного комітету за оскарженням таких дій АТ УЗ.