За підсумками 2022 року транзит суден через Босфор скоротився на 8,8% у порівнянні з 2021 роком. При цьому, в останньому кварталі минулого року цей показник знизився на 5,1%, порівняно з аналогічним періодом 2021 року.

Як пише ЦТС, такі дані наводить видання InforМare.

Відзначається, що зменшення пов’язане зі скороченням числа суднопроходів протокою основних типів суден. Зокрема, судна з перевезення генеральних вантажів пройшли минулого року Босфором 15 371 разів (-9,0% р/р), балкери - 7076 (-18,5%), контейнеровози - 2426 (-11,3%), судна для перевезення худоби - 491 (-13,3%).

А от суднопроходи танкерів-хімовозів зросли і склали 2782 (+3,0%), тоді як танкери-газовози впали до 424 одиниць (-8,2%), а транзит інших танкерів збільшився до 5447 одиниць (+7,1%).

В четвертому кварталі 2022 року турецькою протокою пройшло 9 309 суден, що на -5,1% менше порівняно з відповідним періодом 2021 року. Кількість суден по перевезенню генеральних вантажів становила 3939 (-4,6%), балкерів - 2005 (-15,0%), контейнеровозів 677 (-1,6%), хімовозів 733 (-15,8%), танкерів-газовозів 115 (+16,2%) та інших танкерів 1409 (+17,8%).

Для довідки, в 2021 році через Босфор пройшло 38,5 тис. суден.

Як відомо, на ситуацію впливає блокування роботи українських морських портів через російську військову агресію. Крім того, навіть в рамках роботи "зернового коридору" російські представники перешкоджають нормальному трафіку суден з та до українських портів. Наразі зберігається критично низький показник виходу суден із портів - 2,5 судна на добу. Для порівняння у жовтні цей показник складав 5,7.

А от експорт російської сирої нафти через чорноморські порти, навіть попри європейське ембарго, за підсумками січня має тенденцію до зростання.