Єврокомісія оголосила, що підтримає 10 пілотних проектів для нових транскордонних залізничних послуг і вдосконалення існуючих. На допомогу зможуть розраховувати стартап з нічними потягами European Sleeper, Міністерство транспорту Угорщини, компанії Midnight Trains, Flixtrain і SJ.

Як пише ЦТС з посиланням на Railtech, European Sleeper отримає підтримку для реалізації своїх планів щодо запуску нового нічного залізничного сполучення між Амстердамом і Барселоною. Ще один новий оператор нічних потягів, французька компанія Midnight Train, отримала схвалення Єврокомісії щодо запропонованого сполучення між Парижем і Венецією через Мілан.

Намір шведської SJ щодо нічного поїзда Стокгольм-Берлін включено до планів покращення сполучення між Німеччиною, Данією та Швецією. В цьому контексті підтримку також отримає нічний поїзд Snälltaget між Стокгольмом і Берліном, а також ініціатива České dráhy щодо нового сполучення між Прагою, Берліном і Копенгагеном.

ЄК також врахувала плани Міністерства транспорту Угорщини оновити та розширити сполучення з Австрією та західною Румунією. У зв’язку з цим австрійська залізнична компанія Westbahn створить нове сполучення між Мюнхеном і Будапештом через Відень.

Також у списку для підтримки є пропозиції Flixtrain щодо сполучення між Мюнхеном і Міланом і запуском поїзда Лейпциг-Берлін-Копенгаген-Стокгольм. Те саме стосується зусиль з боку Eurostar і Dutch Railways (NS) щодо покращення сполучення Амстердам-Лондон.

Ferrovie dello Stato Italiane і Deutsche Bahn, зі свого боку, прагнуть запровадити нові послуги між Римом і Мюнхеном та між Мюнхеном і Міланом.

Також підтримуються плани іспанського залізничного стартапа Ilsa щодо нових рейсів між Лісабоном і містом Ла-Корунья та між Лісабоном і Мадридом.

Крім того ЄК схвально поставилася до намірів Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya розвивати нові залізничні сполучення між Каталонією в півднем Франції.

Відзначається, що всі перелічені проекти не отримають спеціальної фінансової підтримки від ЄС, проте органи Євросоюзу всіляко сприятимуть і усуватимуть перешкоди на шляху запуску нових послуг. Допомога може бути надана, наприклад, у формі координації зацікавлених сторін та оцінки сумісності з нормативно-правовою базою під час запуску процесу подачі заявок на пілотний проект.

Читайте також На маршруті Брюссель-Берлін з травня 2023 року почнуть курсувати нічні поїзди Good Night Train

123