Американський виробник локомотивів Wabtec і дослідники з Аргонської національної лабораторії (ANL) і Ок-Ріджської національної лабораторії (ORNL) працюватимуть над спільним дослідженням з розробки локомотивів, що працюють від водневого двигуна внутрішнього згоряння. 

Про це пише ЦТС з посиланням на RailTech.

Потяги, що працюють на водневих паливних елементах, вже курсують на залізниці, перші з них почали регулярне пасажирське сполучення в Німеччині на початку цього року. Водневих двигунів внутрішнього згоряння на залізниці поки що не використовують.

Різниця між ними полягає в тому, що потяги на водневих  паливних елементах, хоча джерелом енергії є водень, працюють від електрики. У паливному елементі тепло виробляється шляхом холодного спалювання, під час якого водень і кисень реагують, і це перетворюється на електричну енергію, яка передається тяговій батареї. Водневий двигун внутрішнього згоряння для поїздів працює подібно до двигуна дизель-поїздів, які доведеться змінити, щоб стати кліматично нейтральними.

"Хоча водень використовується в легких двигунах внутрішнього згоряння, він все ще є дуже новою сферою досліджень залізничного транспорту", - підкреслив старший науковий співробітник ANL Мухсін Амін. 

У чотирирічному проекті постачальник залізничних технологій і виробник вантажних локомотивів Wabtec разом із дослідницькими партнерами прагнуть розробити апаратне забезпечення та стратегії керування двигуном. Він працюватиме як на водні, так і на дизельному паливі, щоб продемонструвати життєздатність використання альтернативних видів палива, і повинен мати можливість працювати на 100-відсотковому водневому паливі.

За словами партнерів проекту, мета полягає в тому, щоб спроектувати двигуни для поїздів, які забезпечуватимуть таку ж потужність, запас ходу та економічну ефективність, що й поточні дизельні технології.

На першому етапі проекту команда ORNL працюватиме над змінами обладнання для модернізації локомотивів. Їхня мета - зменшити викиди CO2 від приблизно 25 000 локомотивів, які вже використовуються в Північній Америці. 

На другому етапі проекту Argonne створить модельну структуру для вивчення технологій згоряння та контролю викидів, які використовуються у водневих двигунах внутрішнього згоряння. 

У той же час ORNL і Wabtec продовжуватимуть змінювати апаратне забезпечення двигуна, щоб збільшити кількість водню, який можна використовувати.

Команда хоче повністю замінити дизель воднем або паливом з низьким вмістом вуглецю в нових локомотивах.

Проект фінансується Управлінням технологій транспортних засобів при Управлінні енергоефективності та відновлюваних джерел енергії Міністерства енергетики та Wabtec.