В ході Залізничного конгресу, який цими днями проходить в Варшаві, заступник міністра інфраструктури України Мустафа Найєм розповів, яким чином Україна намагається покращити залізничне сполучення з Польщею.
Як пише ЦТС з посиланням на Rynek kolejowy, зокрема, заступник міністра відзначив, що є можливість покращити в’їзд в Україну з боку Польщі, завдяки будівництву залізниці з колією європейського стандарту 1435 мм через Мостиську, до якої доходить євроколія з Перемишля. Найєм повідомив, що проектні роботи стосовно цього напрямку вже ведуться.
Нагадаємо, що ще в травні прем’єр-міністр Денис Шмигаль анонсував, що в Україні розпочнеться поетапне будівництво залізниці з колією 1435 мм для з’єднання з мережею європейських залізниць. Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков тоді оцінював, що переведення однієї залізничної лінії на стандарт 1435 мм коштуватиме від 2 до 3 млрд доларів.
В жовтні Європейська комісія та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) проінформували, що розпочинають роботу над підготовкою попереднього техніко-економічного обґрунтування розширення залізничної мережі стандарту 1435 мм на Україну і Молдову. Директор Офісу з міжнародних проектів АТ "Укрзалізниця" Володимир Шемаєв в коментарі ЦТС уточнив, що дане попереднє ТЕО стосується саме можливості прокладання колії 1435 мм. Оцінюватиметься можливість прокладання колії стандарту 1435 мм "територією України і Молдови за умовним коридором Краків - Мостиська 2 - Львів - Вадул-Сірет - Кишинів".