БПЛА Mohajer, Arash-1 та Arash-2, Shahed-131 та Shahed-136, які росія застосовує у війні проти України, доставляються з Ірана повітряним і морським шляхами.

Як передає ЦТС, про це говориться у розслідуванні порталу Центр національного спротиву, створеного Силами Спеціальних Операцій ЗСУ.

Зокрема, повідомляється, що повітряним шляхом доставку дронів та інструкторів до рф здійснюють наступні компанії: Iran Air (державна авіакомпанія, що підпорядкована іранському міністерству інфраструктури); Pouya Air (входить в структуру КВІР); Saha Airlines (входить до складу військово-повітряних сил Ірану); приватна авіакомпанія Mahan Air.

Відзначимо, що остання в 2016-2017 рр. виконувала рейси до України на маршруті Тегеран-Київ. Дана авіакомпанія є першим приватним авіаперевізником в Ірані, проте, як зауважують в ССО, з кінця 2011 року компанія перебуває в санкційних списках США за матеріальну та технічну підтримку КВІР, який за фактом й контролює авіаперевізника.

Щодо морського шляху, то в розслідуванні говориться, що для перевезення дронів Іран використовує Каспійське море. "За документами іранці перевозять запасні частини для цивільної авіації, використовуючи порт Бандар-Анзалі. Пунктом призначення є Астрахань, або Махачкала. Перевезення здійснюється суданми Іранської промислової компанії (контролюється КВІР). Зокрема, на початку листопада саме морським шляхом до Астрахані очікується прибуття 200 дронів в розібраному стані", - пише Центр національного спротиву.

Також висувається припущення, що оскільки росіяни активно вивозять крадене українське зерно суднами до Сирії, за маршрутом Севастополь-Тартус, то у зворотному напрямку у контейнерах можуть перевозити іранські дрони та комплектуючі до них з сирійської фабрики. Однак чіткого підтвердження цієї гіпотези наразі немає. Крім Сирії, з травня працює завод по збірці БПЛА в Таджикистані

signal-2022-11-03-124032_002