Угорський уряд запропонував знизити на 40% плату за доступ до колій на національній залізничній мережі.

Про це пише ЦТС з посиланням на Rail.insider.

Планується, що тимчасово скасують надбавку, яка є додатковим збором і сплачується при користуванні залізничною інфраструктурою.

За словами державного секретаря транспорту Міністерства технологій і промисловості Давіда Вітезі, залізничний сектор потребує термінової допомоги, оскільки він страждає передусім внаслідок високих цін на енергоносії. Міністерство планує покрити доплати за рахунок прибутку, отриманого від торгівлі квотами на вуглекислий газ, пояснив він.

Плата за доступ до колій в Угорщині складається з прямої плати, яка покриває витрати менеджера інфраструктури, і додаткової, яку менеджер інфраструктури може стягувати для фінансування інших аспектів.

"Прямі витрати плюс додаткові збори, які сплачують зазвичай приватні вантажні залізничні підприємства в Угорщині, становлять 22 млрд угорських форинтів (приблизно 50 млн доларів). З цієї суми доплата становила приблизно 40%; за даними 2021 року - 39,2%. Таким чином, скасування цього збору значною мірою сприятиме конкурентоспроможності вантажних залізничних перевезень", - пояснив держсекретар. 

Уточнюється, що міністерство вже підтримує ринок пасажирських перевезень, відшкодовуючи додаткові витрати. Що стосується вантажних перевезень, то планується компенсувати надбавку доходом, отриманим від торгівлі квотами на вуглекислий газ. Загалом йдеться про 8-9 млрд угорських форинтів на рік.

"Країни та компанії отримують квоту на кількість парникових газів, які вони можуть продукувати. Якщо вони продукують менше, то можуть продати різницю іншим. В Угорщині з цього джерела формується значний фонд. На залізниці ми вже фінансуємо повагонні перевезення, щоб з 2021 року зробити їх конкурентоспроможними порівняно з автомобільними", - додав Вітезі.

Наразі рішення очікує схвалення.

"Час дуже важливий, оскільки компанії вже розпочали переговори щодо ціни на 2023 рік. Ми сподіваємося, що детальні правила будуть опубліковані якнайшвидше", - прокоментував керуючий директор угорської залізничної асоціації HUNGRAIL Лайош Ходоші.