В рамках Меморандуму про взаєморозуміння щодо довгострокової допомоги та підтримки, який підписано між Deutsche Bahn та АТ "Укрзалізниця", вивчається можливість створення спільного підприємства щодо організації маршрутних поїздів, які могли б регулярно ходити від українського кордону до конкретних німецьких портів або логістичних хабів.

Про це в інтерв'ю ЦТС розповів Володимир Шемаєв, заступник директора департаменту інвестиційної діяльності "Укрзалізниці".

"Створення спільного підприємства - ідея не нова. Раніше подібна пропозиція озвучувалась щодо Польських залізниць. На даний момент німецькі колеги вивчають це питання з точки зору відповідності потенційного СП антимонопольному законодавству та прораховують економіку питання", - зазначив він. 

За словами Шемаєва, для української сторони таке підприємство дало б можливість більш чіткого планування, можливо, формування конкретних маршрутів та мінімізацію простоїв на прикордонних переходах. Для іноземних партнерів - вантажопотік, який обчислюється в мільйонах тонн, який раніше вони не обслуговували.

"Ми запропонували зробити пілотний проєкт - організувати маршрутний потяг із України до одного з німецьких портів. З нашого боку ми могли б дати в оперування такому підприємству 120 зерновозів з візками, з боку DB потрібно як мінімум два локомотиви. Поки що остаточного рішення немає. Багато що залежатиме від економічного ефекту, крім того, ми розуміємо, що стан війни несе в собі додаткові ризики для іноземних партнерів", - повідомив заступник директора департаменту інвестиційної діяльності УЗ.

Він підкреслив, що є домовиленість, що протягом найближчих двох місяців буде намічено план роботи як мінімум до кінця 2023 року і створено спільну групу за цими трьома напрямками. Плюс пасажирський, за яким було підписано торік договір.

"Жодних фінансових зобов'язань у сторін у рамках нової угоди немає", - додав Шемаєв.