У ЄС планують до 2030 року з’єднати понад 200 міст по всій Європі завдяки транс’європейській мережі нічних поїздів, що включає 40 міжнародних ліній дальнього сполучення.

Про це пише ЦТС з посиланням на SchengenVisaInfo.

Зазначається, що все більше мандрівників у ЄС віддають перевагу нічним поїздам, задля зменьшення викидів CO2, та оскільки шукають спокійний спосіб дістатися до місця призначення. Такі країни, як Нідерланди та Іспанія вже запропонували заборонити авіарейси, які можна здійснити потягом трох годин або менше.

Згідно з даними Європейського агентства з навколишнього середовища, авіаперевезення викидають 252,8 грама вуглецю на кілометр шляху, а залізничні - лише 22,4 грама. Крім того, повідомляється, що авіація створює майже 14% викидів, що робить її другим за величиною джерелом викидів парникових газів після автомобільного транспорту.

На Європу припадає 60% світових високошвидкісних залізничних ліній , а решта 40% розподілені між Азією (30%) та Америкою та Африкою (10%). У той же час до 2030 року ЄС прагне подвоїти використання високошвидкісної залізниці та потроїти поточні рівні до 2050 року.

Що стосується голландсько-бельгійської залізничної компанії European Sleeper, то вона зазначила, що до кінця наступного року планує запустити нічний поїзд до Барселони кілька разів на тиждень.

Після подачі заявки в Управління споживачів і ринків Нідерландів (ACM) потяг, який повинен відправлятися зі столиці Нідерландів Амстердама і робити кілька зупинок в Нідерландах, Бельгії та Франції, повинен тричі на тиждень відправлятися в Іспанію з 10 грудня 2023 року.