Литовське законодавство не містить норм, що дозволяють відкрити рахунок у казначействі Литви для оплати транзиту до Калінінградської області росії та з неї.

Як пише Інтерфакс-Україна, про це повідомили агентству BNS у Міністерстві фінансів Литви.

"Закон про державну казну такої можливості не передбачає", - йдеться в коментарі відомства щодо ініціативи губернатора Калінінградської області Антона Аліханова. Відкриття такого рахунку, на думку глави російського регіону, вирішило би проблему з оплатою вантажного транзиту.

У "Литовських залізницях" (Lietuvos gelezinkeliai) заявили, що станом на 10 серпня росія вже вичерпала ліміт на транзит деяких товарів, що підпали під санкції ЄС через Литву в Калінінградську область і назад, тому LTG їх більше не перевозить.

Відповідно до пояснень Єврокомісії, обсяг транзитних вантажів цього року має розраховуватися виходячи з середньої кількості вантажів, перевезених у 2019-2021 роках.

"В даний час досягнуто середніх значень за деякими товарними кодами - заліза і сталі, виробів з деревини, добрив, етиленгліколя, а також за деякими іншими товарами", - повідомили в LTG.

За даними залізничної компанії, до переліку підсанкційних товарів, які дозволено перевозити для потреб ексклаву, входить кілька сотень товарних кодів, а їх кількість оцінюється індивідуально при надходженні заявок.

За інформацією LTG, середній річний обсяг усіх таких товарів досягає 3,1 млн т: вугілля - 1,07 млн т, чорних металів - 590 тис. т, деревини та виробів з неї - 60 тис. т, цементу - 260 тис. т, продуктів харчової промисловості, кормів, напоїв, тютюну - 60 тис. т, нафти та продуктів її переробки - 980 тис. т, інших товарів - 80 тис. т.

Литовський Siauliu bankas оголосив, що у зв'язку з розширенням санкцій проти рф та білорусі він з 15 серпня не здійснюватиме платіжних операцій у російських рублях незалежно від країни одержувача. А з 1 вересня банк не буде здійснювати платежі до росії та білорусі або з них у будь-якій валюті.

Пізніше Служба розслідувань фінансових злочинів Литви допустила винятки з режиму санкцій при обслуговуванні платежів за калінінградський транзит, зазначивши при цьому, що кожна ситуація оцінюватиметься індивідуально.

При цьому МЗС Литви стверджує, що росії слід самостійно знайти спосіб для розрахунків. "Немає відповідальності Литви у допомозі російської федерації розрахуватися за перевезення. Це її відповідальність. Росія має знайти способи, як вона розраховуватиметься і заплатить", - зазначав литовський міністр закордонних справ Габріелюс Ландсбергіс.

Росія зі свого боку домагається повного виведення з-під санкцій ЄС вантажного транзиту до Калінінградської області, а також відновлення повноцінного функціонування залізничного пасажирського транзиту через Литву.

РФ у липні відновила транзит до Калінінградської області товарів, що підпали під санкції ЄС - приблизно через місяць після того, як Литва обмежила його, стверджуючи, що ґрунтується на роз'ясненнях Європейської комісії.

Пізніше, у липні Єврокомісія випустила нові пояснення, які зняли більшу частину обмежень із залізничного транзиту. Транзит підсанкційних вантажів автомобільним транспортом заборонено.