Два роки тому я написав статтю, що чекати від нового керівництва Міністерства інфраструктурі. Цікаво порівняти, що зроблено і що потрібно зробити.
Отже, конверт перший – вали на попередників )
Слід зазначити, що в галузі транспорту є політична культура і крім жартів про проект Гіперлуп нова команда не починала з критики, а діяла відповідно до підготовленого Transition book.
Щодо основних законопроектів - прийнято в грудні 2020 року Верховною Радою Закон про внутрішній водний транспорт і це величезне досягнення для галузі та виконання Угоди про асоціацією з ЄС. Натомість три законопроекти - про залізничний транспорт, автомобільний транспорт та перевезення небезпечних вантажів - є на стадії погодження в Уряді або Комітеті транспорту.
Кабінет міністрів нарешті затвердив в квітні 2021 року План виконання Національної транспортної стратегії до 2023, але, на жаль, не прийнята Стратегія управління інфраструктурним циклом проекту та поки тестується Національна транспортна модель разом з експертами ЄС.
Проведено конкурси та передано в концесію порти Херсон та Ольвія, хоча не було підготовлено жодного нового ТЕО. Оскільки АМПУ не змогла провести тендер на підготовку концесії залізнично-поромного комплексу в порту Чорноморськ, тепер знову за допомогою ЄБРР та IFC буде готуватись концесія контейнерного терміналу та залізнично-поромного комплексу в порту Чорноморськ. Проектом ЄС з компанією Egis підготовлено пре-ТЕО концесії порту Бердянськ, яке перебуває на погодженні в Мінінфраструктури та АМПУ.
Конверт другий – все буде добре )
Готуються до реалізації кредитні проекти з ЄБРР та ЄІБ – по дорогах (Київ-Одеса та північний обхід Львова), на фінальній стадії тендер по електрифікації залізниці Долинська-Миколаїв та укладена рамкова угода по фінансування поставки та спільного виробництва електровозів з Альстом.
Правління та наглядову раду Укрзалізниці потрібно перезавантажити та запроваджувати дієвий план виходу з кризи, з поділом на 3 компанії, закупівлею нових пасажирських вагонів, концесією вокзалів та капітальним ремонтом колій.
Дорожній фонд потребує додаткових джерел фінансування з огляду на масштабні інфраструктурні проекти - завершення будівництва Запорізького мосту, початок будівництва Кременчуцького мосту та проектування Великої кільцевої дороги навколо Києва та Миколаївського мосту.
Треба нарешті підписати Угоду про відкрите небо з ЄС та почати виводити авіаційну галузь з кризи через Covid-19 - cкасувати ПДВ на внутрішні авіаперевезення та спрямовувати акциз на авіа пальне для відновлення злітно-посадкових смуг в аеропортах.
В міжнародних автомобільних перевезеннях найбільш гострою залишається проблема зі зменшенням річної квоти польських дозволів з 200 тисяч до 160 тисяч, тому можливо прийдеться готуватись до арбітражу з Єврокомісією та з прийняттям законопроекту про мультимодальні перевезення сприяти бізнесу з розбудови таких комплексів на західних прикордонних переходах.
Конверт третій – слід пам’ятати, що час на посаді досить обмежений і всі чекають швидких результатів. Все буде інфраструктура та Україна!