Для Верховної Ради ми залишили рекомендації у вигляді законопроектів про залізничний, автомобільний та внутрішній водний транспорт для виконання Угоди про асоціацію з ЄС. Що ж робити новому уряду та особливо Мінтрансу - три конверти.
Конверт перший - вали все на нас: погані дороги (ми вам залишаємо Дорожній фонд на 2020 рік 75 млрд грн, для порівняння, в 2016 це було лише 14 млрд грн), зруйнована залізниця (з новими тепловозами, вийшла з дефолту й корпоратизована), корупція в портах (проведено днопоглиблення, аудит ІМО та порядок взаємодії з екологами), монополія МАУ (ріст пасажиропотоку на 40%, нова смуга в Одеському аеропорту, вхід Ryanair та Wizz Air), відсутність дозволів для вантажівок (лібералізація зі Швейцарією, Молдовою, Великобританією, Туреччиною та Білоруссю).
Конверт другий - все скоро буде добре: працюємо згідно з Національною транспортною стратегією 2030 та Планом заходів 2019-2021, реалізуємо кредитні проекти "Громадський транспорт у містах України" (400 млн євро), електрифікації Долинська-Миколаїв (300 млн євро), безпеки дорожнього руху (150 млн євро), транспортні проекти TEN-T (100 млн євро), Кременчуцький міст - китайцям (350 млн дол.), Миколаївський міст - японцям (400 млн дол.), завершення будівництва Запорізького та Подільсько-Воскресенського мосту в Києві.
Конверт третій - пиши три конверти для нас, які повернуться ;)
Які є сценарії розвитку? Оптимістичний - вони роблять усе по наших лекалах, трохи критикують попередників, та інфраструктура будується. Важливі стратегічні рішення - СП по електровозах, концесія портів та аеропортів, концесійні дороги (перша черга Великої кільцевої Києва, ліквідація ДАК "Дороги України"), відкрите небо з ЄС, завершення реформи державної служби. Песимістичний - заперечують усе зроблене попередниками й починають вигадувати велосипед, йдуть на повідку лобістів, не приймаючи приватну тягу та внутрішні водні шляхи. Інфраструктура занепадає, ЄС перестає надавати фінансування - інвестицій зеро. Як наслідок, переформатування уряду, дзвінок 911 і знову ми повертаємось, а втрачено час і довіру МФО.
Що робити? Критикувати, постійно і завжди - контролювати кожну гривню через "Прозорро" і громадськість - вимагати звітів по реформах і відрядженнях, закидувати зверненнями й запитами в соціальних мережах та офіційними.
Що ми не встигли: пілотні проекти по концесії портів Ольвія та Херсон, платні дороги Львів-Краковець та перша черга кільцевої Києва, кредитні проекти з Угорщиною та Польщею на 150 млн євро потрібно закривати, фіналізувати інвестиції з DP World та Hutchison Ports, збільшувати квоти польських автодозволів та створювати Національної транспортної моделі.
Все буде інфраструктура та Україна.